Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Dokumenty ke stažení

Anotace projektu 8. ročníku

Anotace ročníkového projektuCeloroční projekt „ Krajiny vnitřní a vnější*“8. ročníkCíl projektu: Hlavním cílem projektu je naučit se „krajinu chránit kvůli ní samé, kvůli živlům, skalám, vodám a životu, ale také kvůli sobě a vlastní duši“ (Cílek, 2007). Aktivity a činnosti, se kterými se žáci setkají při realizaci projektu, vedou k co nejrozšířenějšímu pochopení krajinné ekologie jako celku. Žáci budou na danou problematiku nazírat z mnoha úhlů pohledu v rámci různých vědních oborů a praktických činností. Projekt bude probíhat kontinuálně během celého školního roku.Časová náročnost:Dílčí cíle budou naplňovány ve všech vyučovaných oborech a v rámci projektových dnů na určitá témata. Výsledky práce mohou žáci prezentovat během celého školního roku, některé z malých projektů budou mít trvalou hodnotu.Návrhy akcí v rámci projektu:- Návštěva dolů v Kutné Hoře, Vlašského dvora, svaté Barbory- Výlet ke Kounovským kamenům (kamenné řady, legendy k nim se vztahující)- Úprava školní předzahrádky- Sledování televizního pořadu o zatopených vesnicích a městech- Zabývání se vývojem ekologie- Návštěva Boubínského pralesa- Návštěva expozice Geosvěta- Sledování proměn krajiny během roku, případně delšího časového období, aj.Rozvoj klíčových kompetencí:Kompetence k učení – vyhledávat a třídit informace, operovat s obecně užívanými termíny, uvádět věci do souvislostí, poznávání smyslu a cíle učení.Kompetence k řešení problémů – využívá vlastního úsudku a získaných vědomostí k objevování různých variant řešení, ověřuje prakticky správnost řešení problému, svá rozhodnutí je schopen obhájit.Kompetence komunikativní – formuluje a vyjadřuje své myšlenky v logickém sledu, naslouchá promluvám druhých lidí a vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuze a obhajuje svůj názor, rozumí různý0 typům textu a záznamu, využívá informační a komunikační prostředky pro komunikace s okolním světem.Kompetence sociální a personální – podílí se na utváření příjemné atmosféry, přispívá k diskuzi v malé skupině, vytváří si pozitivní představu o sobě samém.Kompetence občanské – chápe základní principy, na nichž spočívají zákony a společenské normy, respektuje přesvědčení a názory druhých lidí.Kompetence pracovní – účinně spolupracuje ve skupině či ve dvojici, na základě přijetí nové role ovlivňuje kvalitu společné práce.Mezipředmětové vztahy:Projektové činnosti nabízejí propojení s výukou těchto vyučovacích předmětů:- Svět přírody- Člověk a společnost- Český jazyk a literatura- Matematicko fyzikální základ- Informační a komunikační technologie- Svět práce- Estetická výchova- Anglický jazykOčekávané výstupy:Svět přírodyDodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody.Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek.Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě.Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků.Uvede na základě pozorování význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj a udržení života na Zemi.Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému.Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech.Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí.Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi.Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití.Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet.Uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění.Průřezová témata:Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování. Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce. Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie.Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí. Člověk a společnostUplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích.Lokalizuje na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje.Porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry.Kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání.Na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin.Uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků.Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů).Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti pro život lidstva.Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí.Vymezí a lokalizuje region Prahy.Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu.Průřezová témata:Osobnostní a sociální výchova, komunikace - informování, odmítání, omluva, pozdrav, prosba, přesvědčování, řešení konfliktů, vyjednávání, vysvětlování, žádost.Osobnostní a sociální výchova, řešení problémů a rozhodovací dovednosti - dovednosti pro řešení problémů z hlediska typu problémů a sociálních rolí.Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebepojetí - techniky regulace vlastního chování.Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - zpravodajství a reklama.Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané - fungování Evropské unie.Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané - čtyři svobody a jejich dopad na život člověka.Český jazyk a literaturaOdlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení.Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáním s dostupnými informačními zdroji.Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu.Průřezová témata:Mediální výchova.Kritické čtení a vnímání mediálního sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě.Rozdíly mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením.Osobnostní a sociální výchova.Sociální rozvoj, komunikace - komunikace v různých situacích, efektivní strategie, osobnostní rozvoj. Kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích.Matematicko fyzikální základMatematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných.Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem.Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných.Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů.Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles.Načrtne a sestrojí sítě základních těles.Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti; určí osově a středově souměrný tvar.Rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu.Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních úloh.Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem.Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku.Posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí.Průřezová témata:Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk.Estetická výchovaVybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.Uplatňuje vyjadřovací prostředky vizuální, hmatové, statické dynamické, fantazijní a symbolické. Průřezová témata:Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.Člověk a svět práceDodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím, poskytne první pomoc při úrazu. Anglický jazykRozumí obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory.Jednoduchým způsobem se domluví v každodenních situacích.Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu.Průřezová témata:Evropa a svět nás zajímá. Formy práce:- individuální i skupinová práce- práce s médii- práce na PC ( vyhledávání informací na internetu, vytváření prezentací v Powerpointu..)- debata celé třídy- prezentace práce- práce s textem – analyzovat a vyhledávat podstatné informace- praktické činnosti – práce s textiliemi, výroba plakátů atd.Meziročníková spolupráce:Projekt nabízí možnost meziročníkové spolupráce, kdy osmáci mohou pro nižší ročníky uspořádat aktivity, jakými jsou např.:- četba, vyprávění nebo i divadelní ztvárnění legend - soutěž týkající se poznávání různých typů krajiny v ČR a ve světě- naučná vycházka do přírody, aj. Kritéria hodnocení :- úroveň spolupráce v týmu či dvojici- práce s informacemi – četnost, ověření, uvedení zdrojů- dodržení zadaného úkolu, tématu- spisovnost a správnost mluveného či psaného projevu- dodržení časového limitu, je-li dán- vizuální stránka výsledné práce- schopnost prezentace získaných informací vlastními slovy Tým 8. ročníku* název přejat z : Cílek, V.: Krajiny vnitřní a vnější, Dokořán, České Budějovice 2007.

Velmi důležité zprávy

Další postup ohledně zápisu do prvních tříd pro rok 2024/2025

Vážení rodiče budoucích prvňáčků, včera tj. 15. 4. 2024 jsem seznámil školskou radu s výsledky zápisu do prvních tříd pro školní rok 2024/2025. Zejména s počtem dětí, které naplnily první kritérium pro přijetí – trvalý pobyt, resp. u cizinců místo pobytu ve spádovém obvodu Základní školy, Praha 2, Londýnská 34, kterých je aktuálně 85 (podána ještě jedna dodatečná žádost o odklad povinné školní docházky). Situaci školská rada projednala a odhla...

ŠKOLNÍ TÁBOR - PLATBY

Vážení rodiče, všechny dnes ve škole přítomné děti dostaly prostřednictvím mým nebo třídních učitelů platební údaje pro úhradu školního tábora. Tak si je prosím od dětí vyzvedněte. Kdo dnes ve škole není, může si v následujících dnech platební údaje vyzvednout u svých třídních učitelů.

Banát 2024

Vážení rodiče, v tomto kalendářním roce 2024 se bude opět konat zájezd do českých vesnic v rumunském Banátu. Nově je určena zejména pro dospělé, ale v žádném případě není problém vzít i vaše děti (věkové omezení z důvodu náročnosti 12+). Pro uskutečnění je však nutné obsadit co nejvíce míst v autobusu, proto upřednostňujeme zájemce o kompletní „balíček“ nabídky. V příloze najdete veškeré potřebné informace (termíny, předběžná cena aj.). V pří...

Kapacita školy pro školní rok 2023/2024

Vážení rodiče, kapacita školy je stále naplněna na 100% a my nesmíme přijímat další žáky. Prosím respektujte tento stav a nekontaktujte nás ohledně možného přestupu. Na jednu stranu nás těší velký zájem o systém vzdělávání, který s kolegy uplatňujeme v naší škole, na druhou stranu nás mrzí, že nejsme schopni pomoci. S prosbou o pochopení Martin Ševčík

Nabídka finanční pomoci

Dobrý den, vzhledem k velkému zdražení obědů, školních potřeb, některých kroužků, zotavovacích pobytů ... oslovuji Vás rodiče, abyste se nestyděli, pokud jste se dostali do finančních obtíží a využili bezúročné půjčky, či daru z našeho nadačního fondu Puštík. V případě potřeby kontaktujte přímo mne na reditel@londynska.cz Smyslem založení fondu byla právě možnost pomoci komukoliv z naší Londýnské, kdo se dostane do finanční nouze a nemá prost...