Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 18.10.2021 do 05.11.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. Zná stěžejní příběhy i postavy Starého i Nového zákona, uvědomuje si význam těchto památek v souvislosti s historickými událostmi. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá při komunikaci. Zná a uplatňuje správně zásady českého pravopisu při psaní mě/mně popis a charakteristika Bible, vybrané příběhy Starého zákona Zájmena, číslovky na 19. (C), 20.(B) a 21. (A)- zadána charakteristika vybraného jedince - jen slova, na týden od 1. listopadu zadán pracovní list charakteristika vnější v hodině volné psaní - reakce na text písničky
Anglický jazyk Žák rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech - porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům - promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. V učebnici lekce 5/C,D Slovní zásoba: počasí, přídavná jména, přirovnání Gramatika: stupňování přídavných jmen - reálie anglicky mluvících zemí – USA
Španělský jazyk odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovoných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen tvorba jednoduchých vět s užitím sloves SER a TENER číslovky do 20 rozhovory - co děláš rád, co je tvé oblíbené..jídlo, film atd. rozhovory na základní témata test na užití podstatných a přídavných jmen ? Cómo es? ? Cuál es tu .....favorito/preferido?
Německý jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace Téma: Familie Gramatika: sloveso haben, podstatná jména ve 4. pádě
Svět přírody Rozliší základní projevy a podmínky života. Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty (dvouděložné rostliny) struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky ochutnávka exotického ovoce a bylinkového čaje
Člověk a společnost Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem. - Objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek. PT: Osobnostní a sociální výchova Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a proti němu vystupuje. "lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa." Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. Caesar, císařství - principát a dominát dědictví římské říše (právo, architektura, umění, jazyk, písmu atd.) Střední Evropa (sousední státy ČR) kořeny a zrod křesťanství - opakování z 6. ročníku vandalismus římské impérium- jeho vzestup a pád (práce s texty a dokumenty), významní císařové- skupinová práce, opakovací shrnující test A- 4.11, B 5.11., C 3.11. křesťanství a jeho počátky - opakování ze 6. ročníku, propojení s ČJ, referáty- postavení křesťanů ve starověkém Římě vandalismus - příklady v okolí (zadán dú), Banksy - referát, co je to street art
Estetická výchova K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. Porovnává na konkrétních případech různé způsoby výtvarného vyjádření. Výtvarná kolekce - využití předností různých výtvarných technik
Tělesná výchova Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. basketbalová průprava, doplňkové sporty, kondiční posilování
Člověk a svět práce Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje. Rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje. Prezentace rozpočtů
Člověk a příroda Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků stavba a funkce těla, orgánových soustav (strunatci - pláštěnci). Povrch Evropy (řeky, hory, nížiny)