Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Zná stěžejní příběhy i postavy Starého i Nového zákona, uvědomuje si význam těchto památek v souvislosti s historickými událostmi.
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá při komunikaci.
Zná a uplatňuje správně zásady českého pravopisu při psaní mě/mně |
popis a charakteristika
Bible, vybrané příběhy Starého zákona
Zájmena, číslovky |
na 19. (C), 20.(B) a 21. (A)- zadána charakteristika vybraného jedince - jen slova, na týden od 1. listopadu zadán pracovní list charakteristika vnější
v hodině volné psaní - reakce na text písničky |
Anglický jazyk |
Žák rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Průřezové téma:
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
V učebnici lekce 5/C,D
Slovní zásoba: počasí, přídavná jména, přirovnání
Gramatika: stupňování přídavných jmen
- reálie anglicky mluvících zemí – USA |
Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovoných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
|
jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen
tvorba jednoduchých vět s užitím sloves SER a TENER
číslovky do 20
rozhovory - co děláš rád, co je tvé oblíbené..jídlo, film atd. |
rozhovory na základní témata
test na užití podstatných a přídavných jmen
? Cómo es?
? Cuál es tu .....favorito/preferido?
|
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
|
verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací
|
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace
Téma: Familie
Gramatika: sloveso haben, podstatná jména ve 4. pádě |
Svět přírody |
Rozliší základní projevy a podmínky života.
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. |
vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty (dvouděložné rostliny)
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky |
ochutnávka exotického ovoce a bylinkového čaje |
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem.
- Objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek. PT: Osobnostní a sociální výchova
Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a proti němu vystupuje.
"lokalizuje na mapách
a srovnává rozvojová jádra
a periferní zóny světadílů
a makroregionů světa."
Porovnává a přiměřeně
hodnotí polohu, rozlohu,
přírodní poměry,
zvláštnosti a podobnosti
jednotlivých světadílů,
oceánů, vybraných
makroregionů světa
a vybraných (modelových)
států.
Posoudí na přiměřené
úrovni prostorovou
organizaci světové
populace, její rozložení,
strukturu a růst.
|
Caesar, císařství - principát a dominát
dědictví římské říše (právo, architektura, umění, jazyk, písmu atd.)
Střední Evropa (sousední státy ČR)
kořeny a zrod křesťanství - opakování z 6. ročníku
vandalismus |
římské impérium- jeho vzestup a pád (práce s texty a dokumenty), významní císařové- skupinová práce, opakovací shrnující test A- 4.11, B 5.11., C 3.11.
křesťanství a jeho počátky - opakování ze 6. ročníku, propojení s ČJ, referáty- postavení křesťanů ve starověkém Římě
vandalismus - příklady v okolí (zadán dú), Banksy - referát, co je to street art |
Estetická výchova |
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků.
Porovnává na konkrétních případech různé způsoby výtvarného vyjádření. |
Výtvarná kolekce - využití předností různých výtvarných technik |
|
Tělesná výchova |
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová průprava, doplňkové sporty, kondiční posilování |
|
Člověk a svět práce |
Zváží nezbytnost
jednotlivých osobních
a rodinných výdajů.
Sestaví jednoduchý
rozpočet domácnosti,
uvede její možné hlavní
příjmy a výdaje.
Rozliší pravidelné
a jednorázové příjmy
a výdaje. |
|
Prezentace rozpočtů |
Člověk a příroda |
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel.
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky
vyhledání společných a odlišných znaků
stavba a funkce těla, orgánových soustav (strunatci - pláštěnci).
Povrch Evropy (řeky, hory, nížiny)
|
|