Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
Kaligramy.
Autoři reagující na první světovou válku.
Čtenářský deník
zájmena, číslovky, slovesa
neohebné slovní druhy |
datum odevzdání 19.10.
test |
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
|
• porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu)
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět
|
témata a slovní zásoba: mezilidské vztahy, historie lidstva gramatika: předpřítomný čas, minulé časy, spojky
V učebnici lekce 1/B,C
|
Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci PT: Multikulturní výchova
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
deportes y cultura |
Co mám rád, co nemám rád/ užití muy a mucho/ opakování čísel
sloveso SABER a PODER
uč. str. 14 a 15
pátek 22.10. shrnující test
horoskop
|
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci.
|
- reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
- porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy
- informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
- popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
- porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
|
Téma: Ferien und Reisen; Prag, meine Stadt
Gramatika: Rozkazovací způsob |
Matematicko fyzikální základ |
Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů.
Násobí a dělí lomené výrazy.
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. |
Podmínky řešitelnosti
úpravy lomených výrazů
Schematické značky, zapojení el. obvodu
Střídavý el. proud |
|
Svět přírody |
Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. (opěrná soustava)
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života.
|
fylogeneze člověka
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná soustava
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl
|
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozumí povinnostem občana při zajišťování obrany státu.
Vymezí a lokalizuje region Prahy.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu.
Hodnotí na přiměřené úrovni možnosti dalšího rozvoje pražského regionu.
|
- První světová válka
- úloha občanů při obraně
státu
- charakteristika pražského
regionu
- přírodní, hospodářské a
kulturní poměry Prahy
- možnosti rozvoje Prahy
|
Léta 1915-1918 - významné bitvy, ukončení východní fronty, vznik čs. legií.
|
Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
|
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv
hudební aktivity
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
HV - "Retro" - rozdělení do skupin, výběr jednoho stylu a nácvik písně v tomto stylu
VV - dokončování kompozic (malby podle fotografii) a maleb pro válečné veterány |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|