Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 04.10.2021 do 15.10.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuješ větu jednoduchou a souvětí. (spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy. Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Vyjadřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu) věta a souvětí, spojky a jejich funkce spojovací výrazy, základní skladební dvojice podstatná jména, slovesa, spojky návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Anglický jazyk Píše slova na základě textové a vizuální předlohy Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal Opakování a procvičování psaní názvů částí těla, barev a čísel do deseti. Procvičování slovní zásoby: Procvičování názvů hraček, popis obrázku. Postupné osvojení slovní zásoby související s témat. celkem zvířata. Počítání do dvaceti. Říkanky, písnička .
Člověk a jeho svět Porovnáváš přirozená čísla do 1 000. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Porovnáváš velikost útvarů, měříš a odhaduješ délku úsečky. Znáš jednotky délky a jejich převody. (porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Pracuješ s údaji a doplňuješ tabulky. (doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel) Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 1000 písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 100 násobení a dělení v oboru malé násobilky porovnávání velikosti útvarů odhadování délky a měření úseček - prohlubování učiva 2. ročníku jednotky délky a jejich převody řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají práce s údaji tabulky diagramy grafy pražské báje a pověsti (pověsti, které se vztahují k Vyšehradu) třídění přírodnin podle společných znaků Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium
Kultura ducha a těla Rozeznáš základní vlastnosti tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů) Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy) Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) základní vlastnosti tónů (výška, síla, délka, barva) základní cvičební polohy a správné držení těla v nich atletika: vytrvalostní běh 5 – 10 minut, rychlý běh 20 – 50 m, skok do dálky (spojení rozběhu a odrazu), hod míčkem z místa a z rozběhu různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.