Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ větu jednoduchou a souvětí. (spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Vyjadřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu)
|
věta a souvětí, spojky a jejich funkce
spojovací výrazy, základní skladební dvojice
podstatná jména, slovesa, spojky
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie)
zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
|
Anglický jazyk |
Píše slova na základě textové a vizuální předlohy
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal |
Opakování a procvičování psaní názvů částí těla, barev a čísel do deseti.
Procvičování slovní zásoby: Procvičování názvů hraček, popis obrázku. Postupné osvojení slovní zásoby související s témat. celkem zvířata.
Počítání do dvaceti.
Říkanky, písnička
.
|
|
Člověk a jeho svět |
Porovnáváš přirozená čísla do 1 000. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Porovnáváš velikost útvarů, měříš a odhaduješ délku úsečky. Znáš jednotky délky a jejich převody. (porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Pracuješ s údaji a doplňuješ tabulky. (doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel)
Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
|
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 1000
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 100
násobení a dělení v oboru malé násobilky
porovnávání velikosti útvarů
odhadování délky a měření úseček - prohlubování učiva 2. ročníku
jednotky délky a jejich převody
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
práce s údaji
tabulky
diagramy
grafy
pražské báje a pověsti (pověsti, které se vztahují k Vyšehradu)
třídění přírodnin podle společných znaků
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium |
Kultura ducha a těla |
Rozeznáš základní vlastnosti tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů)
Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy)
Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
|
základní vlastnosti tónů (výška, síla, délka, barva)
základní cvičební polohy a správné držení těla v nich
atletika: vytrvalostní běh 5 – 10 minut, rychlý běh 20 – 50 m, skok do dálky (spojení rozběhu a odrazu), hod míčkem z místa a z rozběhu
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
|