Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 31.01.2022 do 11.02.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po M částice souvislé a srozumitelné písemné sdělení, formální úprava textu - psaní e-mailu. volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textu Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Anglický jazyk Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného a psaného textu. Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. Opakování a procvičování slovní zásoby související se sporty a zájmovými činnostmi. Názvy hudebních nástrojů. Sloveso can v otázce a záporu. Postupné osvojování slovní zásoby souvisejícím s jídlem. Poslech a čtení článků z učebnice. Využití krátkých videí na internetu. Dokončení tematického celku sporty, koníčky, sloveso can – psaní krátkých vět.
Člověk a jeho svět Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Využíváš výhodného počítání. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel) Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu) Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) Znáš zásady zdravého životního stylu. (projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví) řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a odčítání Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel) Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) kultura a historie Prahy - Josefov pražské báje a pověsti - Golem zásady zdravého životního stylu Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - dovednosti pro učení a studium. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů.
Kultura ducha a těla Znějící hudbu vyjádříš pohybem, hrou na tělo nebo taktováním. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) pohybový doprovod znějící hudby hra na tělo taktování činnosti napomáhající ke splnění očekávaných výstupů; vzdělávací obsah se prolíná všemi výstupy gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.