Český jazyk a literatura |
Zájmenné skloňování
Uplatňování pravopisných zásad
Formuluje písemné dojmy ze své četby
Vnímání, tvorba a reprodukce textu |
|
|
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Přítomný čas prostý x průběhový. Sloveso MUSET. |
Matematicko fyzikální základ |
Charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary.
Využívá potřebnou matematickou symboliku
Provádí početní operace v oboru desetinných čísel.
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů.
Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
úsečka, přímka, polopřímka
kruh, kružnice, mezikruží,
n - úhelníky
Geometrické značky
Dělení desetinných čísel
Obvod a obsah čtverce a obdélníku
Úvod do tématu |
|
Svět přírody |
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů.
Přiměřené hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost
Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině.
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
základní pohyby Země
krajinná sféra (funkce a typy krajiny)
prostorové složky krajiny
tvary zemského povrchu |
dokončení projektu Cesta kolem světa (časová pásma) |
Člověk a společnost |
Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci.
Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
-spolupráce lidí
- osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování
-sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti |
|
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
intonování písní
počítačová grafika, fotografie, video, animace |
zpěv písní s hudebním doprovodem, rytmizace (body percussion), kánon
koláž - výtvarné zpracování fotografie |
Informační a komunikační technologie |
Žák zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textovém editoru.
Žák ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost.
Žák pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví.
Žák používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji. |
textový editor a jeho funkce, autorská práva, vyhledávání informací |
probíhají poslední prezentace žáků na téma Ptáci, shrnutí funkcí textového editoru, druhé šance |
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku.
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
Pokračování v práci na výrobě robota. Opracování dřeva (hranolu) – vrtání.
Čtení jednoduchých náčrtů, výkresů a pracovních postupů či návodů.
První pomoc při drobných poraněních. |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
|