Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 14.02.2022 do 04.03.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika, ...) orozumívá se kultivovaně, výstižně jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci (PT: osobností a socální výchova, sociální rozvoj, komunikace) využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu (poznámky, výpisky, výtah, práce s odborným a uměleckým textem) v připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů (úvaha, anotace, recenze, rozhovor, vyprávění, ...) tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení prezentace vytvořených balad a dalších textů Písemná práce - 3. fáze národního obrození (Borovský, Erben, Němcová, Mácha) (v týdnu 14.-18.2.) práce na záznamu o přečtené knize písemná práce (v týdnu 14.-18.2.)
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vypráví jednoduchý příběh či událost. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět . Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami. Rozumí slovní zásobě a hovoru, který se týká nemoci a zdravotnictví. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Test 5. lekce Project 3, dokončení lekce 5, začátek lekce 6
Španělský jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět Prezentace projektu - popis vlastního města a svého bytu. Letiště - dramatizace příběhu z letiště - vytvoření filmu (práce ve skupinách).
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Gramatika Nepravidelná a modální slovesa. Předložky se 4. pádem. Témata: Orientierung in der Stadt, Schule und Beruf.
Matematicko fyzikální základ načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar určí hodnotu výrazu využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací osová a středová souměrnost vyhledávání souměrných útvarů hodnota výrazu shrnutí učiva o přeměnách energií, posouzení vlivu jednotlivých zdrojů energie na životní prostředí procvičování problémových slovních úloh
Člověk a společnost Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech. (PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století. Konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva. (PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému.) Vlastenectví a nacionalismus, historické příklady. Přírodní poměry a zdroje České republiky.
Estetická výchova vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. poslech a reflexe kompozice hudební skladby utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla Poslech a reflexe klasické hudby Seznámení se streetartovým umělcem Banksym - dokument Banksy does New York
Člověk a svět práce Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém ČR Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací sobě.
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesní zdatnosti. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. Volejbal. Gymnastika a kondiční formy cvičení. Doplňkové sporty. Prezentace připravených témat v rámci zdravé výživy.
Člověk a příroda Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. částicové složení látek - molekuly, stavba atomu. skupiny a periody v periodické soustavě prvků, vlastnosti a použití vybraných prvků