Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století
formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika, ...)
orozumívá se kultivovaně, výstižně jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci (PT: osobností a socální výchova, sociální rozvoj, komunikace)
využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu (poznámky, výpisky, výtah, práce s odborným a uměleckým textem)
v připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních
využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů (úvaha, anotace, recenze, rozhovor, vyprávění, ...)
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení |
prezentace vytvořených balad a dalších textů |
Písemná práce - 3. fáze národního obrození (Borovský, Erben, Němcová, Mácha) (v týdnu 14.-18.2.)
práce na záznamu o přečtené knize
písemná práce (v týdnu 14.-18.2.) |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět .
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami.
Rozumí slovní zásobě a hovoru, který se týká nemoci a zdravotnictví. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Test 5. lekce
Project 3, dokončení lekce 5, začátek lekce 6 |
Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Prezentace projektu - popis vlastního města a svého bytu. Letiště - dramatizace příběhu z letiště - vytvoření filmu (práce ve skupinách). |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě.
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel.
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Gramatika
Nepravidelná a modální slovesa.
Předložky se 4. pádem.
Témata:
Orientierung in der Stadt, Schule und Beruf. |
Matematicko fyzikální základ |
načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar
určí hodnotu výrazu
využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh
užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů
nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací |
osová a středová souměrnost
vyhledávání souměrných útvarů
hodnota výrazu
shrnutí učiva o přeměnách energií, posouzení vlivu jednotlivých zdrojů energie na životní prostředí
procvičování problémových slovních úloh |
|
Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích.
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy.
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech.
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století.
Konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva.
(PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému.)
Vlastenectví a nacionalismus, historické příklady.
Přírodní poměry a zdroje České republiky. |
|
Estetická výchova |
vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. |
poslech a reflexe
kompozice hudební skladby
utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla |
Poslech a reflexe klasické hudby
Seznámení se streetartovým umělcem Banksym - dokument Banksy does New York |
Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém ČR |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací sobě. |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesní zdatnosti.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
Volejbal.
Gymnastika a kondiční formy cvičení.
Doplňkové sporty.
Prezentace připravených témat v rámci zdravé výživy. |
|
Člověk a příroda |
Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech.
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
částicové složení látek - molekuly, stavba atomu.
skupiny a periody v periodické soustavě prvků, vlastnosti a použití vybraných prvků |
|