Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché a souvětí.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
Interpretace textu Bílá nemoc
dopis nebo báseň |
Písemná práce - skladba |
Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat.
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text)
• písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života |
témata a slovní zásoba: přídavná jména k popisu místa, cestování, věda reálie anglicky mluvících zemí - New York gramatika: budoucnost vyjádřená pomocí "will", "going to" a přítomným časem průběhovým, podmínkové věty
V učenici dokončení lekce 2 a začátek lekce 3. |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
téma Salud, En el hospital |
- využití slovní zásoby při telefonických rozhovorech na téma Co tě bolí...
- nepřízvučná zájmena v textu (předmět nepřímý a přímý) a jejich užití, tvorba vlastních vět |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
- porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě
- reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
- otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Gramatika:
- Minulý čas (perfektum, préteritum)
- Sloveso "TUN"
Téma:
- dokončení Wohnungsanzeige
- Beim Arzt
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav.
Využívá poznatky o změně magnetického pole v okolí cívky na vznik napětí v ní |
Slovní úlohy o společné práci
Soustavy rovnic
Transformátor |
Začátek průběžného opakování |
Svět přírody |
Rozliší nejjednoduší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. |
v praxi významné uhlovodíky s vícenásobnými vazbami a areny
chemická výroba - rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin; plasty a syntetická vlákna |
PT: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - estetika, hygiena a ekonomika recyklace. |
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. |
Druhá světová válka
Antisemitismus a holokaust |
PT: Multikulturní výchova, kulturní diference –základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice. |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
VV - malba na plátno podle vybraného návrhu |
Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
trh práce |
multikulturní výchova - etnický původ - postavení národnostních menšin na pracovním trhu |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
doplňkové sporty |
osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice |