Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 14.02.2022 do 04.03.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché a souvětí. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Interpretace textu Bílá nemoc dopis nebo báseň Písemná práce - skladba
Anglický jazyk Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. • porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) • písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života témata a slovní zásoba: přídavná jména k popisu místa, cestování, věda reálie anglicky mluvících zemí - New York gramatika: budoucnost vyjádřená pomocí "will", "going to" a přítomným časem průběhovým, podmínkové věty V učenici dokončení lekce 2 a začátek lekce 3.
Španělský jazyk rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita téma Salud, En el hospital - využití slovní zásoby při telefonických rozhovorech na téma Co tě bolí... - nepřízvučná zájmena v textu (předmět nepřímý a přímý) a jejich užití, tvorba vlastních vět
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. - porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě - reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů - otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům Gramatika: - Minulý čas (perfektum, préteritum) - Sloveso "TUN" Téma: - dokončení Wohnungsanzeige - Beim Arzt PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace.
Matematicko fyzikální základ Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav. Využívá poznatky o změně magnetického pole v okolí cívky na vznik napětí v ní Slovní úlohy o společné práci Soustavy rovnic Transformátor Začátek průběžného opakování
Svět přírody Rozliší nejjednoduší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. v praxi významné uhlovodíky s vícenásobnými vazbami a areny chemická výroba - rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin; plasty a syntetická vlákna PT: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - estetika, hygiena a ekonomika recyklace.
Člověk a společnost Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. Druhá světová válka Antisemitismus a holokaust PT: Multikulturní výchova, kulturní diference –základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.
Estetická výchova Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality VV - malba na plátno podle vybraného návrhu
Člověk a svět práce Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. trh práce multikulturní výchova - etnický původ - postavení národnostních menšin na pracovním trhu
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika doplňkové sporty osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice