26.3.2018 - 13.4.2018, 8.r.
21 . 2 . 2019
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
-zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. PT: Sociální rozvoj- Komunikace -formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. PT - Mediální výchova - Vnímání autora mediálních sdělení -uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. -rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. - využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
povinná četba, srovnání literární a filmové ukázky Máj - romantismus ve světové literatuře - bři Grimmové, Rusko (Puškin, Lermontov) - NO, Mácha, kuchařka M.D. Rettigové, lidová slovesnost - Čelakovský - interpunkce ve větě jednoduché a v souvětí, významové poměry mezi souřadně spojenými větnými členy - výklad |
diskusní klub - četba ukázek, rozbor jazykové a tématické stránky - opakovací test - tvorba referátů |
Anglický jazyk | ||
Vypráví jednoduchý příběh či událost. Napíše krátký text, ve kterém popíše prostředí, osoby a činnosti. |
The iceman - použití minulého času, popis osoby, činností, materiálů a prostředí. Velikonoce - tradice a zvyky v anglicky mluvících zemích. |
Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova. |
Německý jazyk | ||
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Ostern,Ostern in Deutschland-jednoduchá slovní zásoba, práce s textem. Opakování časování sloves nepravidelných a modálních, skloňování podstatných jmen v různých pádech. Téma: Schule und Beruf |
Španělský jazyk | ||
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat PT: Multikulturní výchova, Globální a rozvojové vzdělávání |
- En el aeropuerto, pokyny na letišti - blízká budoucnost - opakování časových údajů (dny, měsíce, hodiny) |
tvorba vlastní "carnet de identidad" , nácvik rozhovorů na letišti - opakovací test Espaňa - vyhledávání informací, tvorba prezentací |
Člověk a společnost | ||
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. |
- politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století - konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva |
Opakování: Romantismus, Biedermeier Dokončení tématu: Průmyslová revoluce (průběh v habsburské monarchii, sociální důsledky) |
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
- hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky - vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
|
Člověk a jeho svět | ||
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. | ||
Člověk a svět práce | ||
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. | ||
Matematicko fyzikální základ | ||
Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu. Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku. Posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí. |
slovní úlohy na obvod a obsah, složené útvary konstrukce osová a středová souměrnost, vyhledávání souměrných útvarů zdroje zvuku, podmínky pro šíření zvuku hluk v běžném životě (PT: Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk.) |
Noste rýsovací pomůcky. |
Svět přírody | Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin. Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostřední a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin praktické poznávání neživých přírodnin -minerály a horniny pravidla bezpečnosti při pozorování a zkoumání minerálů a hornin geologický oběh hornin chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - halogenidy, oxidy, hydroxidy vlastnosti a využití oxidů a hydroxidů výskyt a praktický význam některých oxidů |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí, globální environmentální problémy. |
Estetická výchova | ||
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis hudební styly a žánry kresba a malba |
|
Tělesná výchova | ||
Upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům o znečištění ovzduší. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
hygiena při pohybových činnostech reakce těla při zhoršení rozptylových podmínek kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví odbíjená doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj – psychohygiena. Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj - psychohygiena - zvládání stresových situací. Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. 3.4. a 4.4. probíhá celoškoní projekt "Londýnská laťka" |