16.4.2018 - 27.4.2018, 8.r.
23 . 2 . 2019
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. PT - Mediální výchova - Vnímání autora Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
romantismus a realismus - literární teorie, pojmy báchorka, román, epigram ( Tyl, Čelakovský, Erben, Puškin, Lermontov, bři Grimmové, Borovský) slohový útvar - výklad , práce se zdroji, domácí slohová práce souřadnost a podřadnost, větné poměry, poměry mezi souřadnými větnými členy |
- návštěva divadelního představení Trnová koruna - propojení s EV, tvorba výstavního panelu (skupinová práce) - dopis a la Oněgin ( propojení komunikační a literární výchovy) - učíme se ve dvojici, práce s chybou, sdílené učení - návaznost učiva, složitější souvětí |
Anglický jazyk | ||
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Napíše krátké texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy a osvojovaných témat. |
Minulý čas prostý a průběhový, used to, modální slovesa v minulém čase. Práce s textem. | |
Německý jazyk | ||
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. | Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům. |
Opakování podstatných jmen v různých pádech. Skloňování osobních zájmen. Dokončení tématu Schule und Beruf. Práce se slovníkem. Propojení s ČJL:Pohádky bratří Grimmů. |
Španělský jazyk | ||
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. PT: Multikulturní výchova |
- en el aeropuerto Mi día, zvratná slovesa |
- rozhovory, odlet a přílet, časové údaje, tvorba otázek - časování zvratných sloves - prezentace prací na téma Espaňa (rozšíření povědomí o dané zemi) |
Člověk a společnost | ||
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
- Revoluce 1848 v českých zemích a Evropě. - vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
|
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
- hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky - přírodní poměry a zdroje České republiky |
Práce se školním atlasem. |
Člověk a svět práce | ||
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. | tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor | |
Matematicko fyzikální základ | ||
Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku. Posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí. |
konstrukce středová souměrnost zdroje zvuku, podmínky pro šíření zvuku hluk v běžném životě (PT: Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk.) |
|
Svět přírody | Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů a hydroxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. |
chemicá vazba, názvosoví jednoduchých anorganických sloučenin - halogenidy, oxidy, hydroxidy vlastnosti a využití oxidů a hydroxidů výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí, globální environmentální problémy |
Estetická výchova | ||
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
kombinace výtvarných technik interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních |
|
Tělesná výchova | ||
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. |
historie a současnost sportu olympismus mezilidské vztahy, komunikace odbíjená doplňkové sporty patologické jevy |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. |