07.10.2019 - 18.10.2019, 7.r.
12 . 12 . 2019
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. Odlišuje spisovný a nespisovný projev. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
Práce s chybou - oprava písemné práce rčení, pořekadla, pranostika, přísloví práce s videoukázkou Texty Cyrila a Metoděje, staroslověnština, hlaholice atd. (ve spojitosti s historickými souvislostmi) vyprávění (o vybrané věci) odevzdání čtenářského deníku; práce se čtenářským deníkem pravopisná a stylistická cvičení (velká písmena) |
|
Anglický jazyk | ||
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
- promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou - zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Aktivity spojené s projektem Erasmus+ (popis rodiny, města, školy, života významných osobností, které ovlivnily dnešek, problémy které nás v současnosti trápí). |
Německý jazyk | ||
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. | •verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací | Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu. Slovesa "haben" a "sein". Téma: Ich und meine Familie |
Španělský jazyk | ||
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem. |
Rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. Španělsko a španělsky hovořící země, jazyky ve Španělsku, změny ve výslovnosti s ohledem na vývoj jazyka. sloveso SER a TENER četba jednoduchých textů |
- postavení podst. a přídavných jmen - kahoot procvičování slovní zásoby test - sloveso SER, národnosti, tvorba jednoduchých vět - POVOLÁNÍ ( slovní zásoba), vazby se slovesem tener překlad, písnička Los pollitos ( PT: Multikulturní výchova) |
Člověk a společnost | ||
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí. |
Sámova říše, Velká Morava Počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě Rozdíly mezi západním a východním křesťanstvím, schizma |
|
Informační a komunikační technologie | ||
Zpracujete a prezentuje na uživatelské úrovni informace v multimediální formě. Zpracuje informace v multimediální podobě. | využití nabytých znalostí při práci na zadané téma pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví záznam a úprava videosekvencí - využití balíků programů iLife. | Osobnostní a sociální výchova, osobností rozvoj - kreativita. iMovie - představení Prahy, představení školy kritéria viz. classroom |
Člověk a svět práce | ||
Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím. Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
jak může žák šetřit pracovní pomůcky, bezpečnost a ochrana zdraví při práci s nimi, první pomoc při drobných poraněních |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles Využívá s porozumněním vztah mezi hustotou, objemem a hmotností těles Řeší lineární rovnice |
Objem krychle a kvádru - vápočty a slovní úlohy Hustota, zavedení pojmu, výpočty. Převody jednotek objemu, a dalších Opakování rovnic a desetinných čísel. |
|
Svět přírody | Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba těla a funkce orgánových soustav živočichů (obojživelníci) stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci) rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - obojživelníci); práce s atlasem etologie živočichů, adaptace k prostředí (obojživelníci) adaptace organismů k podmínkám prostředí význam obojživelníků v přírodě |
Estetická výchova | ||
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem. změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
Zpěv vybraných písní s doprovodem kytary, karaoke diorama z papíru – výzdoba výtahové šachty k Erasmu + |
Tělesná výchova | ||
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
průpravná cvičení v přehazované, odbíjené a košíkové |