25.11.2019 - 6.12.2019, 8.r.
8 . 12 . 2019
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
samostatně připraví a s oporou o text přednese referát; rozpoznává základní rysy významného individuálního autorského stylu uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (PT: mediální výchova - tvorba mediálního sdělení, práce v realizačním týmu); znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, .. (PT: stavba mediálního sdělení, fungování a vliv médií, ...) tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí |
vybraní autoři romantismu novinová zpráva/reportáž ohýbání slov cizího původu |
pravopisný test |
Anglický jazyk | ||
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká nemoci a zdraví. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Utvoří rozhovor u lékaře, vysvětlí svůj zdravotní problém. Rozumí popisům zdravotních problémů, zná části lidského těla a základní choroby. Osobnostní a sociální výchova. |
|
Německý jazyk | ||
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života •porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět •psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností •stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace •tvorba otázek |
Gramatika: Vazba ich möchte + infinitiv. Předložky se 3. pádem. Témata: Mein Tagesprogramm Advent und Weihnachtszeit PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
Španělský jazyk | ||
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
vazba ir a + infinitiv zájmena todo, toda vazba tener que + inf., deber |
Mi vacaciones, Mi tiempo libre -plány na trávení volného času, co si sbalím do kufru - opakování slovní zásoby La ropa překlad článku internetová stránka www.aprenderespaňol samostatná práce Mi pareja ideal |
Člověk a svět práce | ||
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
způsoby placení, nakládání s penězi | |
Matematicko fyzikální základ | ||
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematckého aparátu |
• trojúhelník • kruh, kružnice • Pythagorova věta • významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) • práce • energie tělesa • konstrukce trojúhelníku |
V pátek 29. 11. - test - výpočet obvodu a obsahu kruhu, vzájemná poloha přímky a kružnice, dvou kružnic. Ve čtvrtek 5. 12. - test - výpočet obsahu trojúhelníku, výpočet práce, konstrukce trojúhelníku pomocí výšky a těžnice. |
Svět přírody | Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor (atmosféra) fyzickogeografická sféra - složky a prvky atmosféry význam podnebí a vliv počasí na život organismů mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech názvy a značky chemických prvků |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie |
Estetická výchova | ||
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků Porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. Vytváří a volí jednoduché doprovody. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis Utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla. Rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie. |
Barokní malířství – seznámení s možnostmi interpretace obrazů. Koláž – interpretace historické malby v kontextu současných dějin. Rytmický doprovod k vybrané písni - prezentace |
Tělesná výchova | ||
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svoji činnost. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
košíková, průpravná cvičení v odbíjené doplňkové sporty práva a povinnosti rozhodčího, diváka Prevence a programy podpory zdraví PT: Osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. |
referát - vybrané sporty (základní informace, pravidla, ukázka, nejčastější úrazy). Sportovní dokument |