7. 12. 2020 - 18. 12. 2020, 7.r.
16 . 1 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
vypravování s prvky popisu a líčení zvuková stránka jazyka - procvičování, písemné opakování slovní zásoba, významy slov, přenesená pojmenování, dobový příznak, citové zabarvení, vztahy mezi slovy - procvičování, písemné opakování legendy epiky - knihy přečtení v povinné četbě |
tvorba vlastního textu, termín odevzdání 16. 12. (7.A, 7.C), 17. 11. (7.B) Písemné opakování: 16. 12. (7.A, 7.C), 17. 12. (7.B) - zhodnocení práce - legendy, vysvětlení pojmu, práce ve dvojici online (legendy o českých patronech) - povinná četba - odevzdání 15.12. do učebny, během dalšího týdne fyzicky ve škole, diskusní klub nad přečteným |
Anglický jazyk | ||
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. Popis vánočních tradic a zvyků v různých zemích světa. |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Německý jazyk | ||
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností. Rozpoznání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovním spojením a větám. |
Opakování - časování sloves, číslovky, tvorba otázek, pořádek slov ve větě oznamovací a tázací, zápor v německé větě. Témata: Meine Hobbys, Advent, Weihnachten - vánoční aktivity. 17.12. (skup. pí uč. Hamerníkové) - shrnující test (bližší informace se včas objeví v Classroom). |
Španělský jazyk | ||
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
- slovesa 1. a 2. třídy | práce s textem En el bar - časování sloves, POPIS POSTAVY - tvorba vlastního textu (bude hodnocen) s využitím osvojené slovní zásoby, časování sloves SER,TENER a SLOVES 1. A 2. TŘÍDY téma NAVIDAD - tvorba přání (fráze), poslech koled PT: Multikulturní výchova |
Člověk a společnost | ||
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí. Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě. Křesťanství, moc císařská, papežská. Struktura středověké společnosti. |
Čechy v době knížecí (Boleslav I., II.,Břetislav) První čeští králové (Vratislav II., Vladislav II., P0 I.). Čeští světci. 16.12. shrnující test (bližší informace budou včas v Classroom) |
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. | Jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě. | PT:Multikulturní výchova, multikulturalita - kulturní diference jako obohacující prvek. |
Informační a komunikační technologie | ||
Zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. | umíme programovat | |
Člověk a svět práce | ||
Vyhýbá se rizikům hospodaření s penězi. Objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu. Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. |
Rizika hospodaření a zvažování jejich míry. Hospodaření s rozpočtem domácnosti. Typy rozpočtu domácnosti. |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
Uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí. Předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty. Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem. |
Braunův pohyb, difuse tepelná délková roztažnost dilatační spáry poměr a jeho zápis, dělení celku na části v daném poměru |
|
Svět přírody | Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi) rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (plazi) práce s atlasem |
test - obojživelníci plazi - učebnice Přírodopis 7str. 17- 22 samostatná práce - plazi |
Estetická výchova | ||
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století intonování písní |
Ozvláštněný portrét spolužáka s rouškou Dobrovolný úkol: "Bucket drummer" - hudební improvizace na nalezené předměty do vybrané hudební skladby |
Tělesná výchova | ||
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové sporty. Protahování, posilování, aerobní aktivity, relaxace. |