7. 12. 2020 - 18. 12. 2020, 9.r.
23 . 1 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Rozliší vztahy ve větě jednoduché a souvětí |
neohebné slovní druhy meziválečná literatura opakování větných členů, druh vedlejších a poměrů mezi větami hlavními |
test tvoří video/audio záznam o přečtené knize |
Anglický jazyk | ||
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. Popis vánočních tradic a zvyků v různých zemích. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Lidské tělo, zdraví a nemoci - rozšíření slovní zásoby, popis prostředí. |
Německý jazyk | ||
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. |
Stupňování přídavných jmen. Zvratná slovesa. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum - Advent, Weihnachten. 14.12. test - sk. pí uč. Hamerníkové |
Španělský jazyk | ||
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace. | porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě | Orientace při nákupech - sloveso CONTAR, VALER. Nápisy - sleva, výprodej aj. Procvičování vazby ESTAR + gerundium (přítomný čas průběhový). Rozhovory v obchodě, konverzace v obchodě. |
Člověk a společnost | ||
Objasňuje vývoj komunistické vlády v Rusku a jejich hospodářskou krizi. | komunismus v Rusku nová ekonomická politika Lenin a jeho nástupce Stalin |
|
Chápe důvody a důsledky světové hospodářské krize. | Černý čtvrtek/ pátek nezaměstnanost, devalvace základní ekonomické pojmy |
|
Člověk a jeho svět | ||
Objasňuje právní úkony v manželství. | manželství, registrované partnerství | |
Matematicko fyzikální základ | ||
Změří elektrický proud a napětí. Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. |
měření elektrického napětí a proudu Ohmův zákon konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností úlohy o pohybu ("potkávací", "doháněcí") |
|
Svět přírody | Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva v praxi významné alkoholy a fenoly, halogenderiváty, karbonylové sloučeniny, karboxylové kyseliny |
Estetická výchova | ||
užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
akční malba | Parafráze vybraného realistického obrazu v intencích jednoho ze uměleckých směrů 1.pol.20.století |
Tělesná výchova | ||
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. |
dobrovolná účast a plnění úkolů v LONUP! výzvě | výzvu naleznete v google classroom |