1.3.2021 - 12.3.2021, 9.r.
16 . 4 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov; přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. Uvádí základní literární směry a představitele literatury fašistické okupace. identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
Bass, Poláček, Josef Čapek, Fučík gramatická a stylistická cvičení |
test test |
Anglický jazyk | ||
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy a konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou nebo více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 4, lekce 4 - Heroes, King Arthur, verb + ing or infinitive. Lidské smysly. |
Německý jazyk | ||
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Minulý čas sloves- perfektum, préteritum. Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport. |
Španělský jazyk | ||
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova, multikulturalita. | porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům | La comida típica en los países hispanohablantes - práce s textem, překladová cvičení. |
Matematicko fyzikální základ | ||
Sčítá a odečítá lomené výrazy. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací (Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj - Kreativita). Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
zavedení početní operace sčítání a odčítání lomených výrazů energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) Procvičování rozličných cvičení, práce s časem... |
|
Svět přírody | Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. Usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví. Projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání a pravidlům zdravého životního stylu. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - mízní a trávící soustava prevence chorob aktivní podpora zdraví pravidla zdravého životního stylu |
Estetická výchova | ||
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv reflexe vokálního projevu |
Dobrovolný úkol: zpěv vybrané písně v jednohlase nebo vícehlase a poskytnutí zpětné vazby spolužákovi |
Tělesná výchova | ||
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Vzdělávací videa z oblasti sportu. Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. |
Zdravý životní styl. |