15.3.2021 - 26.3.2021, 9.r.
16 . 4 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Uvádí základní literární směry a představitele literatury fašistické okupace. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje a pojmenovává vztahy v souvětí |
literatura reflektující 2. světovou válku pravopisná cvičení - přídavná jména Druhy vět vedlejších, poměry mezi větami hlavními |
práce ve skupinách Práce s textem - ukázka přijímacích úloh |
Anglický jazyk | ||
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Zeptá se na základní informace. |
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project lekce 4 |
Německý jazyk | ||
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům. |
Minulý čas sloves- perfektum vybraných nepravidelných sloves. Téma: Gesundheit und Sport. |
Španělský jazyk | ||
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita. | rozpoznávání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Slovní zásoba - potraviny, slovesa spojená s vařením, pečením, přípravou jídla. Práce na receptech. |
Člověk a společnost | ||
Zná důvody rozpoutání druhé světové války a popisuje její průběh v letech 1939-1941. | agresor druhé světové války Hitlerův útok na Polsko, Francii a letecká bitva o Británii |
|
Člověk a jeho svět | ||
Ví, kdo je to spotřebitel a zná jeho práva. | spotřebitel spotřebitelská práva |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. Sčítá a odečítá lomené výrazy. Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.)- shrnutí sčítání a odečítání lomených výrazů - zatím bez neznámé ve jmenovateli procvičování jednotlivých typů úloh a cvičení |
|
Svět přírody | Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. (trávicí soustava) Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. Projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání a pravidlům zdravého životního stylu. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávící soustava zdroje složek potravy člověka zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle základní složky stravy, energetická hodnota pravidla zdravého životního stylu |
Příprava a prezentace samostatných prací - způsoby výživy člověka, nejčastější diety, typy jídelníčku |
Estetická výchova | ||
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv reflexe vokálního projevu |
Dobrovolný úkol: zpěv vybrané písně v jednohlase nebo vícehlase a poskytnutí zpětné vazby spolužákovi Hitparáda vybraných písní na PADLETU |
Tělesná výchova | ||
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Vzdělávací videa z oblasti sportu. Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Zdravý životní styl. |
online cvičení v učebně online cvičení s pedagogem |