18.1.2021 - 29.1.2021, 8.r.
25 . 2 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí |
opakování přístavek; zvláštnosti větné stavby (oslovení, vsuvka, samostatný větný člen, citoslovce) pojem "národní obrození"; fáze; Dobrovský, Jungmann, Palacký, Kramerius, Rettigová souvětí (VV, VH - opakování; poměry) |
|
Anglický jazyk | ||
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
- porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) - adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
- vyjádření zkušeností pomocí předpřítomného času - v učebnici lekce 5D |
Německý jazyk | ||
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
•zápis a doplňování slov a slovních spojení •porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace Témata: Dokončení Mein Tagesprogramm In der Stadt + Orientierung in der Stadt Gramatika: Nepravidelná slovesa - pokračování Předložky se 3. pádem/se 4. pádem. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou. |
Španělský jazyk | ||
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
tener que + inf. , deber, hay que + inf. části lidského těla - popis, přídavná jména |
vyjádření vazby muset, mít povinnost ve větě stupňování přídavných jmen - tvorba vět příprava na písemnou práci Mi pareja ideal (práce s komiksem) |
Člověk a společnost | ||
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. |
- utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech - politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století (Revoluce 1848 v Evropě a českých zemích) |
PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
- historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi - vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
Člověk a svět práce | ||
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
pracovní činnosti zvolených profesí |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar |
složené rovinné obrazce - kružnice, kruh, obdélník, trojúhelníky. Příkon a účinnost, přeměny energií - druhy elektráren Osová a středová souměrnost - poznávání tvarů a základní konstrukce. |
|
Svět přírody | Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. |
význam podnebí a vliv počasí na život organismů složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy; hospodářský význam půd |
Průřezové téma: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství |
Estetická výchova | ||
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Dobrovolný úkol: Selfie advanced - shlédnutí instruktážních videí o možnostech focení "umělečtějších selfie" a pokus o vlastní tvorbu |
Tělesná výchova | ||
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení vzhledem k aktuální situaci. |
speciální vyrovnávací cvičení | zdravý životní styl dobrovolná účast a plnění úkolů v LONUP! výzvě |