1.3.2021 - 12.3.2021, 8.r.
16 . 4 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu (poznámky, výpisky, výtah, práce s odborným a uměleckým textem) odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché |
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí Němcová, Borovský, Tyl recitace Polednice |
procvičování test - větné členy (opakování) |
Anglický jazyk | ||
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
- vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě Průřezové téma: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. - vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Téma: - Zdraví a nemoci, zdravý životní styl - vyjádření doporučení, nutnosti, možnosti, povinnosti a zákazu pomocí modálních sloves Aktivity spojené s ročníkovým projektem V učebnici závěr lekce 5 a začátek lekce 6. |
Německý jazyk | ||
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
•zápis a doplňování slov a slovních spojení •porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace Témata: In der Stadt + Orientierung in der Stadt Gramatika: Předložky se 4. pádem. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou. |
Španělský jazyk | ||
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
popis Bytu a pokoje, pohyb v prostoru | - opakování slovní zásoby, nová slovní zásoba předložky místa sloveso estar a hay adresa - jej psaní test 12.3. |
Člověk a společnost | ||
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi. vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
(PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. |
politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století (Revoluce 1848 v Evropě a českých zemích) konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva |
(PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému.) |
Člověk a svět práce | ||
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
pracovní pohovor |
pracovní pohovor žáci připravují v rámci předmětů Svět práce a Rozvoj komunikačních dovedností |
Matematicko fyzikální základ | ||
určí hodnotu výrazu sčítá a násobí mnohočleny provádí rozklad na součin pomocí vytýkání rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a příhodnost prostředí pro šíření zvuku |
Hodnota výrazu - opakování roznásobování závorek vytýkání před závorku zdroje zvuku, šíření zvuk, praktické příklady |
|
Svět přírody | Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech názvy a značky chemických prvků |
Průřezové téma: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie. |
Estetická výchova | ||
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. | hudební aktivity | Dobrovolný úkol: zpěv vybrané písně v jednohlase nebo dvojhlase |
Tělesná výchova | ||
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení vzhledem k aktuální situaci. | Speciální vyrovnávací cvičení Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |
zdravý životní styl |