15.3.2021 - 26.3.2021, 8.r.
16 . 4 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu (poznámky, výpisky, výtah, práce s odborným a uměleckým textem) samostatně připraví a s oporou o text přednese referát spořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (PT: mediální výchova - tvorba mediálního sdělení, práce v realizačním týmu); odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování orozumívá se kultivovaně, výstižně jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci (PT: osobností a socální výchova, sociální rozvoj, komunikace) formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika, ...) tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních |
Němcová, Mácha referát - Němcová, Mácha ukázka - Babička čtenářský deník Záznam z deníku postavy vybrané knihy slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, přenesená pojmenování |
práce ve skupinách Kahoot - opakování věty vedlejší, poměry; opakování přídavných jmen. |
Anglický jazyk | ||
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
- zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) |
Téma: zdraví a nemoci, rozhovor u lékaře; zdravý životní styl - vyjádření doporučení a nutnosti, návrhy na řešení problémů pomocí modálních sloves - popis pravidel |
Německý jazyk | ||
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. | •reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel •otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Gramatika: Předložky se 4. pádem. Slovesa s odlučitelnou předponou. Téma: Dokončení tématu Die Orientierung in der Stadt - OSTERN |
Španělský jazyk | ||
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
La casa, muebles y objetos, mi barrio - El anuncio |
opakovací test na hay a estar + slovní zásoba 16.3. číslovky řadové Informace o bydlišti, udání adresy + rozdílnost psaní adres ve Španělsku. Reaguje na otázky ohledně bydliště- orientace ve městě. Vytvoří inzerát (prodej domu atd.) Jak se bydlí ve španělsky mluvících zemích - vliv klimatu. |
Člověk a společnost | ||
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu |
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi. vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
(PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) |
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. | politické a hospodářské poměry | |
Člověk a svět práce | ||
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
pracovní pohovor |
pracovní pohovor žáci připravují v rámci předmětů Svět práce a Rozvoj komunikačních dovedností |
Matematicko fyzikální základ | ||
Provádí rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců a vytýkání. |
vzorce (a + b)2 | Souhrnné opakování a procvičování nabytých znalostí. |
Svět přírody | Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech částicové složení látek - molekuly, stavba atomu vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků |
Prezentování samostatných prací v rámci ročníkového projektu na téma: Indie očima učiva osmého ročníku |
Estetická výchova | ||
na základě využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. |
hudební aktivity uplatnění podnětů při vlastní tvorbě utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla |
Dobrovolný úkol: zpěv vybrané písně v jednohlase nebo dvojhlase Dobrovolný úkol: seznámení s možnostmi interpretace výtvarných děl - architektura Daniela Libeskinda a vlastní architektonický návrh inspirovaný citátem |
Tělesná výchova | ||
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení vzhledem k aktuální situaci. | Speciální vyrovnávací cvičení Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |
online cvičení s pedagogem online cvičení v Google učebně |