1.3.2021 - 12.3.2021, 7.r.
16 . 4 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období jejich významné představitele. Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě projevů podle komunikační situace. |
Satiry hradeckého rukopisu - o Lišcě a džbánu. literatura předhusitská charakteristika, výtah, životopis |
skupinová práce - porovnání staré a současné češtiny, bajka, satira Zadání četby v GC - do 8.4. |
Anglický jazyk | ||
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami Popis událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami. Vyhledávání potřebných informací v jednoduchém textu. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Project 3, lekce 3 - minulý čas průběhový a prostý. |
Německý jazyk | ||
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Používání základních zdvořilostních obratů poskytnutí konkrétních informací. Výběr, seřazení, doplňování odpovědí vykonávání jednoduchých činností. |
Určování času. Časové předložky "um, am, im". Témata: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage. |
Španělský jazyk | ||
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
- opakování umístění věcí v prostoru- předložky, estar, hay Animales - zvířata |
- opakování, práce s textem, hra - nová slovní zásoba, přídavná a podstatná jména( jejich postavení) - slovesa 1., 2. a 3. třídy - opakování |
Člověk a společnost | ||
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Gotické umění a vzdělanost, gotické památky. Husitství. |
Prezentace skupinových prací - Způsob života ve vrcholném středověku. Zikmund Lucemburský. Osobnost Jana Husa. Obyvatelstvo a kultura Severní a Jižní Ameriky. |
Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. |
Orgány státní moci v ČR. | PT: Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. |
Informační a komunikační technologie | ||
I. skupina (podle Učebny) Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem. II. skupina (podle Učebny) Ovládá práci s rastrovou grafikou. Zpracuje informace v multimediální podobě. | Ukázka programu Photoshop a základy práce s ním. Příprava materiálů ke zpracování. | |
Člověk a svět práce | ||
Uveden příklady debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. Vysvětlí význam úroku placeného a přijatého. Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice). |
Služby bank, aktivní a pasivní operace. Úročení. Produkty finančního trhu pro investování. |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. Řeší aplikační úlohy na procenta. |
opakování a procvičování počítání se vzorci, převody jednotek opakování a procvičování počítání se vzorci, převody jednotek zavedení pojmu procento, příklady s procenty |
|
Svět přírody | Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. | stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) práce s atlasem - Latinská Amerika |
Test - Severní a Jižní Amerika |
Estetická výchova | ||
na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
pohybová improvizace změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
DOBROVOLNÝ ÚKOL - pohybový doprovod vybrané písně, nácvik slow motion POVINNÝ ÚKOL - medailonek vybraného učitele do školní kroniky - koláž/ poster / komix |
Tělesná výchova | ||
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |