15.3.2021 - 26.3.2021, 7.r.
16 . 4 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
Jan Hus - práce ve dvojicích - skupinové učení, literatura v době husitské větné členy - procvičování, opakování, typy přísudků, vztahy mezi větnými členy gramatické kategorie ohebných slovních druhů, skloňování jmenné, zájmenné |
vlastní text - charakteristika nepřímá |
Anglický jazyk | ||
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. Popíše situace, události či zážitky za použití minulých časů. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3. lekce |
Německý jazyk | ||
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Používání základních zdvořilostních obratů. Poskytnutí konkrétních informací. Výběr, seřazení, doplňování odpovědí vykonávání jednoduchých činností. |
Určování času - hodiny. Časové předložky "um, am, im". Témata: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage - natáčení předpovědi počasí. In der Schule - úvod. |
Španělský jazyk | ||
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat zapojí se do jednoduchých rozhovorů. stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
los animales reaguje na jednoduché otázky La América Latina |
- vytvoří jednoduchý text na základě osvojené slovní zásoby + použije probraná slovesa všech tří tříd opakovací test 7.C 15.3., 7.A 16.3 jazykové hry - osmisměrky, tajenky překlad písničky a jednoduchého textu, vyhledávání informací, protpjení s předmětem EGPR PT: Multikulturní výchova, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět |
Člověk a společnost | ||
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Husitství. Snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim. |
Osobnost Jana Husa. Počátek, průběh a důsledky husitských bojů. Jiří z Poděbrad, Jagellonci. Severní a Jižní Amerika - obyvatelstvo a kultura. |
Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. |
Orgány samosprávy. | PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. |
Informační a komunikační technologie | ||
I. skupina (podle Učebny) Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem. II. skupina (podle Učebny) Vyhledává informace v textu a zapíše je do prezentace stručně a v bodech. | Tabulky - formát měny, procent, desetinných čísel, funkce suma. Práce s textem | |
Člověk a svět práce | ||
Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing). | Produkty finančního trhu pro získávání prostředků. Opakování, tvorba učebních a procvičovacích materiálů. |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
Řeší aplikační úlohy na procenta. Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
příklady s procenty, slovní úlohy s procenty | Matematický klokan |
Svět přírody | Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) zeměpis: práce s atlasem - Střední a Jižní Amerika Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
Projekt - Latinská Amerika Příroda - žahavci, ploštěnci, vířníci, hlístice |
Estetická výchova | ||
na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu. | pohybová improvizace |
DOBROVOLNÝ ÚKOL - pohybový doprovod vybrané písně, nácvik slow motion |
Tělesná výchova | ||
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |
on-line cvičení s pedagogem Google Učebna |