18.1.2021 - 29.1.2021, 6.r.
2 . 3 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby a názory na umělecké dílo. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
- prezentace poznámek, zapojení se do diskuze Další zadání četby. Skloňování podst. jmen rodu mužského vč. podst. jmen cizího původu. Uplatňování pravopisných zásad, práce s chybou. |
propojení s ČS a třídním projektem Hit Hit |
Anglický jazyk | ||
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. Žák vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Žák se zeptá na základní informace. |
• písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat • popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami - Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. • zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
Téma Cestování Pohled z prázdnin; použití minulého času (pravidelná i nepravidelná slovesa); popis zážitků. V učebnici lekce 3/B-D |
Člověk a společnost | ||
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život |
památky starověkého Egypta dějiny star. Egypta, život Egypťanů - úvod, co to volby jsou - návaznost na práci s knihou Volte zvířata |
- pyramidy a hrobky, malířství - práce s obrazovým materiálem - referáty, práce s textem - mumifikace - opakovací test v týdnu od 18. leda - praxe- volba zvířete k adopci v rámci projektu Hit Hit v týdnu od 25. ledna |
Informační a komunikační technologie | ||
Žák zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textovém editoru. | textový editor - využití nabytých znalostí | Žáci prezentují své referáty na téma „Hudební interpreti" - propojení s výstupy v předmětu Estetická výchova. |
Člověk a svět práce | ||
užívání technické dokumentace a připrava vlastního jednoduchého náčrtu výrobku; | čtení jednoduchých výkresů a pracovních postupů a návodů; | návaznost na MF - "Žák pracuje s měřítky map a plánů." |
Matematicko fyzikální základ | ||
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
Násobení a dělení desetinných čísel. Slovní úlohy s využitím matem. operací s desetinnými čísly a výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce. druhy úhlů - členění na - souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové |
|
Svět přírody | Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) |
Estetická výchova | ||
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. | Reflexe hudebního poslechu. | Propojeno s prezentacemi v předmětu ICT. |