1.2.2021 - 19.2.2021, 6.r.
26 . 2 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
deníkový záznam Literární žánry a druhy starověku, práce s lit. pojmy. Skloňování podstatných jmen a slov cizího původu. |
Jeden den starověkým Egypťanem - slohová práce s využitím informací z ČS dějiny- dodržení odstavců, myšlenková mapa PT: Mediální výchova - slohový útvar zpráva (seriózní zpráva x bulvární- skupinová práce, příklady v našich médiích) |
Anglický jazyk | ||
Žák se zeptá na základní informace. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. • porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání. |
Téma cestování - dopravní prostředky - vyjádření zážitků pomocí minulého času, pravidelná i vybraná nepravidelná slovesa (kladné a záporné věty, otázky) V učebnici lekce 3/C,D |
Člověk a společnost | ||
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa. porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
Starověký Egypt Indie a Čína volba - kampaň, heslo, tým a spolupráce Severní Afrika - podnebné, kulturní a hospodářské oblasti |
- kultura, faraoni, památky (práce ve skupinách - každodenní život) - práce s referáty, vyhledání informací - PT: Výchova demokratického občana, Osobnostní a sociální výchova - praktická ukázka, - propojení s ročníkovým projektem Hit Hit kulturní a přírodní region severní Afriky, práce s mapou, textem, skupinová práce |
Informační a komunikační technologie | ||
Žák zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. | základní příkazy základní algoritmy ovládání programového prostředí (jazyka) | Jedna hodina v tomto období bude věnována tématu BEZPEČNOST NA INTERNETU. |
Člověk a svět práce | ||
užívání technické dokumentace a připrava vlastního jednoduchého náčrtu výrobku; | čtení jednoduchých výkresů a pracovních postupů a návodů; | pravoúhlá projekce; kótování; |
Matematicko fyzikální základ | ||
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru racionálních čísel. Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
Druhy úhlů - členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové. Násobení a dělení desetinných čísel. Slovní úlohy s desetinnými čísly. znaky dělitelnosti prvočíslo rozklad na součin prvočísel nejmenší společný násobek (nsn) největší společný dělitel (NSD) |
|
Svět přírody | Odvodí na základě pozorování základní projevy chování savců v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných savců a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se savci. rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
Projevy chování savců, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci) zásady bezpečného chování ve styku se savci tvary zemského povrchu základní geografické, topografické a kartografické pojmy |
Šelmy kočkovité, medvědovité, lasicovité, psovité, ploutvonožci, kytovci, sirény povrch severní Afriky se zaměřením na přímořské státy |
Estetická výchova | ||
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
znázornění sebe jako faraona |
Tělesná výchova | ||
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |