1.2.2021 - 19.2.2021, 2.r.
25 . 2 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Čteš plynule ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách. (odůvodňuje a píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách v českých domácích slovech) Odůvodňuješ a píšeš správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. (odůvodňuje a píše správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě – mimo morfologický šev) |
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce poslech literárních textů technika čtení volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu dramatizace dokončování a přetváření textu tvrdé a měkké souhlásky pravidla pro správné psaní dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, kreativita – cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Člověk a jeho svět | ||
Znáš zásady zdravého životního stylu. (projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví) Orientuješ se v čase a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose do 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Zpaměti násobíš přirozená čísla do 100. (provádí zpaměti jednoduché početní Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtyřúhelníky a pětiúhelníky. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) |
zásady zdravého životního stylu orientace v čase; běžně používané časové jednotky (rok, měsíc, týden, hodina, minuta) základní změny v přírodě v průběhu roku čtení a zápis čísel do 80 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-80 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-80 číselná řada násobilka 2, 5 a 4 násobení 10 úsečka, lomená čára, křivá čára čtyřúhelník, pětiúhelník, obdélník |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - pozornosti a soustředění |
Kultura ducha a těla | ||
Rozeznáš tempo a dynamiku v hudbě. (rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky) Pracuješ správně s dechem, hlasem a držením těla. (zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla) Dokážeš hlasem a pohybem rozpoznat a vyjádřit emoce. (dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých) |
tempo a dynamika v hudbě různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály psychosomatické dovednosti: práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla verbální a neverbální komunikace |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí, psychohygiena – moje tělo, moje psychika, zdravé a vyrovnané sebepojetí. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, komunikace – řeč těla, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání. |