22.5.2017 - 2.6.2017, 6.r.
19 . 4 . 2018
Očekávaný výstup | Učivo | Poznámka |
Český jazyk a literatura | ||
dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití. komunikuje: otevřeně a pravdivě; s porozuměním pro potřeby druhých; přiměřeně situaci správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
• vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářeční a nadnářeční útvary; slang, profesní mluva, argot • otevřenost komunikace, fantazie a lhaní; zohledňování potřeb druhých v komunikaci; komunikační situace a volba komunikačních prostředků • slovesné tvary |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - komunikace v různých situacích, efektivní strategie. SPISOVNÁ / NESPISOVNÁ čeština viz zápisky v sešitě a prac. listy |
Anglický jazyk | ||
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). Odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí. |
Závěr lekce 5 a úvod do šesté lekce. Různé formy zábavy - televizní pořady. Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Člověk a společnost | ||
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci Porovnává formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie |
antické Řecko a Řím společnost a způsob vlády ve Spartě, Athénách a v Římě |
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování- demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. Utopické návrhy řízení státu Athény, virtuální prohlídka- agora, Akropolis... Přesah EV: řecká architektura, rekonstrukce athénské Akropole, dórský a iónský sloh, sochařství |
Informační a komunikační technologie | ||
Ovládá práci s vektorovou grafikou a animacemi. | Flash | |
Člověk a svět práce | ||
organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
samostatná práce na výrobku dle zadání dodržování technologických postupů tvorba náčrtu |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel | Zlomky | sčítání a odčítání násobení a dělení přednosti početních úkonů (kombinované příklady zlomky, desetinná čísla včetně závorek) |
Svět přírody | Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. Určí podmínky postačující pro aktivní fotosyntézu. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. |
stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin fotosyntéta fotosyntéza - teplo, světlo, oxid uhličitý, voda rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí. |
Stavba rostlinného těla - rostlinné orgány (kořen, stonek, list, květ, plod) - Přírodopis 7 Fotosyntéza, dýchání, rozmnožování rostlin Systém rostlin - nahosemenné (jehličnany, cykasy, jinany) - krytosemenné (jednoděložné, dvouděložné) |
Estetická výchova | ||
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
Výrazový tanec, pantomima. vztah hudby a tance, vztah hudby a filmu |
|
Tělesná výchova | ||
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
basketbal, odbíjená, gymnastika |