Doibrý den,
zde najdete shrnutí z kavárničky. Moc děkujeme všem za účast a pí Janě Churáčkové za moderování.
- Dítě by mělo být nositelem informace směrem k rodičům. Snažíme se podporovat odpovědnost dítěte za své povinnosti a vzdělání. Svoboda v našem pojetí zahrnuje zodpovědnost.
- Jedním z cílů je, aby žák pochopil zpětnou vazbu od pedagogů a dokázal na ni reagovat.
- Spolupráce rodiny a školy pomáhá podporovat dítě v dovednosti “nekličkovat”, ale snažit se řešit problémy.
- Ambice dítěte jsou řešeny v rámci rodiny a následně se komunikují například na tripartitních setkáních. Dle toho se nastavuje individuální hranice úspěšného naplnění konkrétních očekávaných výstupů.
- Zprávy od jednotlivých učitelů jako podklad pro tripartitní jednání je důležité formulovat konkrétně i z hlediska kompetencí.
- Pokud žák nenaplňuje očekávané výstupy na požadované úrovni, má toto zaznamenáno v Záznamníku pomocí formulací: neuspěl, neprospívá, neprospěl.
- Učitelé do testu resp. do Záznamníku zaznamenají, že žák neuspěl, pokud nenaplnil minimální hranici pro zvládnutí.
- Žáci mají možnost si fotit písemné práce, případně i tabuli se zápisem z hodiny na základě domluvy s učitelem.
- Padl nápad na vytvoření manuálu pro nově nastupující žáky a jejich rodiče.
- Padl návrh na čtení a práci s textem červnového vysvědčení v září následujícího školního roku, aby si žáci připomněli své cíle.