Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) |
všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu
tvary podstatných jmen - pád, číslo, rod
tvary sloves - osoba, číslo, čas
všechna vyjmenovaná slova a slova příbuzná
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. |
Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného a mluveného textu.
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy |
Čtení a poslech jednoduchých článků obsahující převážně známou slovní zásobu. Porozumění textu, klíčová slova, otázky, odpovědi.
Dokončení tématického celku týkajícího se bydlení. Popis pokoje, domu, s použitím předložek místa, názvů místností a vybavení.
Psaní knížky o sobě - opakování základních frází a sloves: be, have got, can, like |
|
Člověk a jeho svět |
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Změříš teplotu, hmotnost, čas a objem. (změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů)
Znáš jednotky délky a jejich převody. (porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije)
Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
Popíšeš a zaznamenáš změny vybraných míst. (pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí, obci (městě))
Rozlišíš přírodní a umělé prvky v okolí školy a svého bydliště. (rozliší přírodní a umělé prvky v okolní krajině a vyjádří různými způsoby její estetické hodnoty a rozmanitost) |
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
zaokrouhlování na sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a výsledky
sčítání a odčítání dvojciferných čísel
násobení a dělení v oboru malé násobilky
kružnice, dělení geometrického útvaru na části
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
základní veličiny, jejich jednotky
jednotky délky a jejich převody
kultura a historie Prahy
pražské báje a pověsti
způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě
třídění přírodnin podle společných znaků
pozorování změn v obci a jejich zaznamenávání
přírodní a umělé prvky v okolí školy, bydliště |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech
Environmentální výchova, ekosystémy - les, louka, rybník, park |
Kultura ducha a těla |
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy)
Umíš vyjádřit svůj názor a diskutuješ nad výtvarným dílem. (na základě vlastních zkušeností nalézá a do komunikace zapojuje obsah výtvarných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil)
Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy)
Prezentuješ jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních. (prezentuje jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních)
Umíš vyjádřit svůj názor a diskutuješ nad výtvarným dílem. (na základě vlastních zkušeností nalézá a do komunikace zapojuje obsah výtvarných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil) |
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy
vyjádření svého názoru a schopnost diskuse nad výtvarným dílem svým či jiných
sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů
atletika: vytrvalostní běh 5 – 10 minut, rychlý běh 20 – 50 m, skok do dálky (spojení rozběhu a odrazu), hod míčkem z místa a z rozběhu
činnosti napomáhající ke splnění očekávaných výstupů; vzdělávací obsah se prolíná všemi výstupy
gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách
základní cvičební polohy a správné držení těla v nich
základní stavební prvky dramatu - situace, postava, konflikt
inscenační prostředky a postupy - jevištní tvar na základě improvizované situace a minipříběhu, přednes básně a prózy
komunikace s divákem - prezentace, sebereflexe a hodnocení
vyjádření svého názoru a schopnost diskuse nad výtvarným dílem svým či jiných |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání výtvarného vyjádření druhých jako zdroj poznání sebe sama.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, morální rozvoj, hodnoty, postoje, praktická etika - analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů v chování lidí.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání výtvarného vyjádření druhých jako zdroj poznání sebe sama. |