Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) |
všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu
tvary podstatných jmen - pád, číslo, rod
tvary sloves - osoba, číslo, čas
všechna vyjmenovaná slova a slova příbuzná
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. |
Anglický jazyk |
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy |
Opakování probrané slovní zásoby ( alphabet, animals, food, clothes, numbers to twenty, colours, house).
Písničky, videa.
Dokončení psaní knížky o sobě, opakování základních frází a sloves. |
|
Člověk a jeho svět |
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
Popíšeš a zaznamenáš změny vybraných míst. (pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí, obci (městě))
Rozlišíš přírodní a umělé prvky v okolí školy a svého bydliště. (rozliší přírodní a umělé prvky v okolní krajině a vyjádří různými způsoby její estetické hodnoty a rozmanitost)
Chováš se správně a bezpečně při mimořádných situacích. (reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech.) |
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
zaokrouhlování na sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a výsledky
sčítání a odčítání dvojciferných čísel
násobení a dělení v oboru malé násobilky
kružnice, dělení geometrického útvaru na části
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě
třídění přírodnin podle společných znaků
pozorování změn v obci a jejich zaznamenávání
přírodní a umělé prvky v okolí školy, bydliště
správné a bezpečné chování při mimořádných událostech |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech
Environmentální výchova, ekosystémy - les, louka, rybník, park
Osobnostní a sociální výchova, Kooperace a kompetice – rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci (jasná a respektující komunikace, podřízení se.) |
Kultura ducha a těla |
Zvládáš práci se stavebnicemi. (zvládá elementární dovednosti a činnosti při práci se stavebnicemi)
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Umíš vyjádřit svůj názor a diskutuješ nad výtvarným dílem. (na základě vlastních zkušeností nalézá a do komunikace zapojuje obsah výtvarných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil)
Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Prezentuješ jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních. (prezentuje jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních)
Zkoumá témata a konflikty na základě vlastního jednání.
Rozlišuješ dramatická díla a vyjadřuješ se k nim. (reflektuje s pomocí učitele svůj zážitek z dramatického díla (divadelního, filmového, televizního, rozhlasového) |
jednoduchá montáž a demontáž
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
vyjádření svého názoru a schopnost diskuse nad výtvarným dílem svým či jiných
sportovní hry a míčové hry
komunikace s divákem - prezentace, sebereflexe a hodnocení
náměty a témata v dramatických situacích, jejich nalézání a vyjadřování; typová postava – směřování k její hlubší charakteristice, činoherní i loutkářské techniky
současná dramatická umění a média - divadelní, filmová, televizní, rozhlasová a multimediální tvorba
základní divadelní druhy - činohra, zpěvohra, loutkové divadlo, pohybové a taneční divadlo" |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání výtvarného vyjádření druhých jako zdroj poznání sebe sama.
Osobnostní a sociální výchova, morální rozvoj, hodnoty, postoje, praktická etika - analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů v chování lidí.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání výtvarného vyjádření druhých jako zdroj poznání sebe sama.
Osobnostní a sociální rozvoj, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - empatie a pohled na svět očima druhého,
morální rozvoj, řešení problémů a rozhodovací dovednosti - dovednosti pro řešení problémů a rozhodování z hlediska různých typů problémů a sociálních rolí.
Multikulturní výchova, lidské vztahy - tolerance, empatie, umět se vžít do role druhého."
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality - různé typy sdělení, jejich rozlišování a funkce. |