Český jazyk a literatura |
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy.
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny
tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity
formuluje ústně i písemně záznamy o četbě |
|
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Adekvátně reaguje v běžných formálních a neformálních situacích. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou).
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explorer - Introduction, 1 A |
Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období). Jak vyjádřit souhlas či nesouhlas. |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel.
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení .
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům. |
Gramatika:
Předložky se 4. pádem.
Skloňování osobních zájmen.
Téma:
Schule und Beruf. |
Matematicko fyzikální základ |
matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem " |
• výrazy s proměnou
• válec, koule, jehlan, kužel• tepelná rovnováha
• tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky |
|
Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích.
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy.
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni – v obci, regionu.
Vyjádří svůj osobní názor na některé globální problémy současnosti a podloží jej argumenty.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. |
Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století
Konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva
Kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy.
Fair trade, ochrana životního prostředí.
Aktuální podoba globálních problémů. |
|
Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
Seznamování s možnostmi uplatnění různých vyjadřovacích prostředků různých slavných umělců - prezentace o slavných výtvarných umělcích |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Předvídá možná nebezpečí a přizpůsobí jim svou činnost.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc hendikepovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví a zdraví druhých. |
Volejbal.
Basketbal.
Gymnastika.
Doplňkové sporty
Olympismus a sport. - LOH Praha 2036 |
|
Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání.
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - zdravé a vyrovnané sebepojetí, co o sobě vím a co ne. |
Člověk a příroda |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny.
Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede opatření, kterými jim lze předcházet.
Názvosloví anorganických sloučenin. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin.
výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin.
Opakování |
návštěva muzea - minerály
PT: Environmentální výchova |