Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Uvádí základní literární žánry a představitele středověké literatury.
Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
komunikační žánr - životopis - souvislý a strukturovaný
výklad - příprava na samostatnou práci
kronika, rytířský epos, drama, satira; Hus aj.
Porovnání literárního námětu a jeho filmového / divadelního zpracování (Shakespeare)
Interpunkce u několikanás. VČ - významové poměry |
životopis - základní znaky, souvislý životopis - dvojice, hledání chyb ve strukturovaném životopise dle vzoru, motivační dopis |
Anglický jazyk |
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. - Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění. |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat
porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
trénink odpovědí/reakcí
gramatika: minulý čas průběhový vs minulý čas prostý, použití “will” pro vyjádření budoucnosti
slovní zásoba: vybavení domu, vesmír
v učebnici závěr třetí lekce (3/C,D) a úvod do lekce druhé (2/A) |
Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
předložky a jejich užití, sloveso estar
práce s textem, popis místnosti |
sloveso estar a hay
přeložky místa
popis třídy
překlad písničky |
Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. |
tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení
porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Gramatika:
Podstatná jména ve třetím pádu.
Vybraná nepravidelná slovesa
Téma: In der Schule, Essen und Trinken |
Matematicko fyzikální základ |
porovnává soubory dat;
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic
využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů |
četnost
slovní úlohy, rovnice
mechanika kapalin, hydrostatický tlak |
|
Člověk a společnost |
Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky.
Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka.
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. |
zámořské objevy, svět na počátku novověku
renesance, humanismus, renesanční památky
právo - soubor práv a povinností |
počátky novověku, jaké změny přinesl, práce ve dvojici, diskuse
staré mapy a cesty ve středověku, hedvábná stezka, Marco Polo atd., staré cestopisy - práce s textem
objevení Nového světa. předkolumbovské civilizace - práce s videem a textem |
Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
Vztah obsahu a formy uměleckého vyjádření; prezentace vlastních/cizích výtvorů
Reflexe na vlastní tvorbu
Kresba, malba a další výtvarné techniky |
|
Informační a komunikační technologie |
Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem.
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v tabulkovém kalkulátoru (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
Práce v tabulkovém editoru, tvorba jednoduché tabulky za využití základních početních operací
formát buňky
úvod do používání funkcí
tvorba grafu
využití nabytých znalostí při práci na zadané téma |
|
Tělesná výchova |
Žák zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - gymnastika. |
Disciplíny z OVOV - měření, gymnastická průprava |
|
Člověk a svět práce |
provádí montáž, demontáž
a údržbu jednoduchých
předmětů a zařízení. |
montáž, demontáž
a údržba jednoduchých
předmětů a zařízení |
práce ve Sratchi, propojení s MF |
Člověk a příroda |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí)
práce s atlasem
Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. |
měkkýši, kroužkovci, členovci. |