Český jazyk a literatura |
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy.
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny
využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu (poznámky, výpisky, výtah, práce s odborným a uměleckým textem)
samostatně připraví a s oporou o text přednese referát
v připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora |
opakování slovních druhů
světový realismus (Rusko, USA, VB) - |
referáty nebo prezentace žáků (London, Twin, Andersen, Doyle, Bronteovy, Dickens, Zola)
práce s texty vybraných autorů
19. 5. - Projekt: Rebelové konce století - propojení ČJ a EV |
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Vyhledávání informací v textech, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Project Explore 4, lekce 1B, 1C |
Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek |
Prezentace počasí.
Budoucí čas jednoduchý, opakování časování zvratných sloves. Jak vyjádřit obvyklé opakování děje. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům.
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět.
Základní zdvořilostní obraty.
Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. |
Gramatika: Skloňování osobních zájmen, předložky s různými pády.
Témata: Beruf, Im Restaurant. |
Matematicko fyzikální základ |
matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
výrazy s proměnou - procvičování jednotlivých operací,
jehlan, kužel
přenos tepla a tepelná izolace |
26. 5. - nás čeká závěrečná práce |
Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
Vyjádří svůj osobní názor na některé globální problémy současnosti a podloží jej argumenty.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. |
Kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy.
Kolonialismus, konflikty mezi velmocemi.
Aktuální podoba globálních problémů.
Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky. |
Kultura 1.poloviny 19. století.
Proměna spolčenosti v 19. století, emancipace žen.
Velká Británie za královny Viktorie, sjednocení Německa, sjednocení Itálie, Bachův absolutismus, vznik Rakouska-Uherska.
Práce s atlasem a mapou ČR. |
Estetická výchova |
porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami
zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
znaky hudebních stylů a slohů
hudba v proměnách času // Pr.téma - Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury.
hudební aktivity
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
VV + HV - moderní umělecké směry - seznámení s principy některých z nich v hudbě a výtvarném umění, rozpoznávání hudby podle stylové příslušnosti
VV - malba temperou - parafráze na vybrané realistické umělecké dílo |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje odbíjení, košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvoj. pohyb. dovednosti - gymnastika, moderní gymnastika a kondiční formy cvičení.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím.
Posoudí různé způsoby chování lidé z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví a zdraví druhých.
Z různých způsobů chování vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví.
V modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím. |
Míčové hry.
Gymnastika.
Doplňkové sporty.
Sport a doping.
Návykové látky. |
|
Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor
Osobnostní a sociální výchova, sepoznání a sebepojetí - zdravé a vyrovnané sebepojetí, co o sobě vím a co ne. |
Návštěva Úřadu práce Praha 3 |
Člověk a příroda |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny a nerosty.
Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi.
Porovná vlastnosti a použití prakticky významných kyselin a hydroxidů. |
vznik, vlastnosti a praktické využití vybraných nerostů a hornin.
kyselost a zásaditost roztoků
vlastnosti a využití vybraných kyselin a hydroxidů. |
|