Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Uvádí základní literární žánry a představitele renesanční literatury. |
výklad a výklad
Alighieri, Boccaccio, Villon; Shakespeare - nácvik divadelní hry |
přírodní národy - vyhledávání informací, citace, tvorba výtahu
práce ve skupinách - sdílení informací, diskuze
PT: Multikulturní výchova
PT: Osobnostní a sociální výchova |
Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. - Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění.
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text)
• poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití
slovních spojení a vět
• zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
V učebnici závěr lekce 2.
Reáie Británie
Slovní zásoba: vesmír, povolání, dopravní prostředky, cestování
Gramatika: budoucí čas "will" – vyjádření rozhodnutí a nabídky (kladná a záporná oznamovací věta, otázka), vyjádření budoucího děje pomocí "going to". |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat |
• používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací |
Slovní zásoba : země, hlavní města, vodstvo, pohoří. Téma: Reálie španělsky mluvících zemí. Práce s dostupnými časopisy - Ahora, Qé tal, překlady. Slovní zásoba: Pohyb po městě, jak se zeptat na cestu, základní fráze. |
Člověk a společnost |
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie.
Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus.
Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek.
Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví.
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování.
Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. |
český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618
třicetiletá válka a její důsledky, srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy
formy vlastnictví - zavření tématu
právo - soubor práv a povinností- kontext |
referáty - Třicetiletá válka, Poprava českých pánů, Jan Jesenius
výuka v plenéru - badatelský list - Kdo byl Albrecht z Valdštejna
právo v dějinách - vymáhání práva- městská práva a role kata - referát
PT: Osobnostní a sociální výchova
14.6. meziročníková spolupráce 4. ročník pí uč. Reichová a 7.C - téma Rudolf II. a Arcimboldo |
Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě, předvede jednoduchou pohybovou vazbu.
Vyhledá souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
Nácvik divadelního představení, výroba kulis |
|
Informační a komunikační technologie |
Práce v tabulkovém editoru, tvorba jednoduché tabulky za využití základních početních operací
formát buňky
úvod do používání funkcí
tvorba grafu
využití nabytých znalostí při práci na zadané téma |
Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem.
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v tabulkovém kalkulátoru (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
|
Tělesná výchova |
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, estetická cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem |
|
Člověk a příroda |
Environmentální výchova
Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin |
Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - nerovnoměrnost života na Zemi
Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina
názory na vznik života
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin - hmyz |
|