Český jazyk a literatura |
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu)
Sestavíš osnovu vyprávění. (sestaví osnovu vyprávění a posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení)
Zpracuješ text různými uměleckými způsoby. (volně reprodukuje text podle svých schopností)
Zvládneš mluvit spisovně. (rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace) |
vzory podstatných jmen rodu středního
vnímání podrobností ve sdělení a posuzování jejich významu v celku
posouzení úplnosti x neúplnosti daného slohového útvaru
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu
tvorba vlastního textu
dramatizace
vlastní výtvarný doprovod
referát
spisovná a nespisovná výslovnost |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. |
Anglický jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá. Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
Porozumění smyslu jednoduchých vět vztahujících se k osvojovaným tématům v projevu, který je pronášen pomalu a zřetelně. Reakce pomocí jednoduchých slovních spojení a vět, odpovědí na otázky týkající se jeho samotného, členů jeho rodiny a kamarádů (sdělí věk, jméno, bydliště, zájmy). Kahoot – aktivní využití. |
Průřezová témata: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. |
Matematika a její aplikace |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ na desítky, sta a tisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Graficky sčítáš a odčítáš úsečky, určíš obvod mnohoúhelníku. (sčítá a odčítá graficky úsečky; určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran)
Vyhledáváš, sbíráš a třídíš data. (vyhledává, sbírá a třídí data)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla, dělení čísla dvojciferného jednociferným, dělení se zbytkem, násobení a dělení do 1000, písemné sčítání a odčítání do 100000
zaokrouhlování na tisíce, sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku
grafické sčítání a odčítání úseček sčítání částí lomené čáry obvod mnohoúhelníku
vyhledávání, sběr a třídění dat
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
|
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Objasníš historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Popíšeš a znázorníš situaci pomocí symbolů. (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví a znázorní ji)
Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů)
Chápeš důležitost rovnováhy v přírodě. (objevuje a zjišťuje princip rovnováhy přírody a nachází souvislosti mezi konečným vzhledem přírody a činností člověka)
Využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí)
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. (komunikuje prostřednictvím digitálních technologií) |
Cyril a Metoděj
17. listopad
přírodní společenstva - les, louka, rybník - Olomoucký kraj
rovnováha v přírodě
podíl člověka na stavu přírody a krajiny - Olomoucký kraj
způsob popisu situace, schematické znázorňování, piktogramy a schematické značky
umimeto.org a jiné aplikace
Google Classroom jako nástroj odevzdávání úkolů. Odkaz na meet. Gmail obrázky, přílohy, odkazy, posílání velkých souborů. Google Meet - vytvoření vlastního Meetu, sdílení obrazovky |
Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů.
Environmentální výchova, Vztah člověka k prostředí - příroda a kultura obce a její ochrana.
komplexní práce – zadané téma, které znázorní, popíše a reprodukuje CELÁ TŘÍDA
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby |
Kultura ducha a těla |
Ovládáš různé pracovní postupy. (vytváří přiměřenými pracovními operacemi a postupy na základě své představivosti různé výrobky z daného materiálu)
Při tvoření se inspiruješ lidovými zvyky. (při tvořivých činnostech s různými materiály využívá prvky lidových tradic)
Pracuješ podle návodu. (Pracuje podle slovního návodu, předlohy, jednoduchého náčrtu)
Rozlišuješ kvality tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby)
Zvládáš gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti)
Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti) |
jednoduché pracovní činnosti a postupy
lidové zvyky, tradice, řemesla
postup podle stručného a srozumitelného slovního návodu, předlohy a náčrtu
kvalita tónů, tempo, dynamika hudby a jejich označování
gymnastická průprava
(přeskok švihadla, kotoul vpřed, kolébka vzad, výskok na švédskou bednu do dřepu, nácvik výskoku za pomoci gymnastického můstku, rovnovážné polohy na zemi a lavičce)
doplňkové sporty
komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály).
pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti
(dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena
dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov. |