Český jazyk a literatura |
rozpozná a správně určí ohebné slovní druhy |
podstatná jména, přídavná jména, číslovky a slovesa |
|
Anglický jazyk |
mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči.
Dokončování lekce 2 (zvířata), úvod do Cestování (lekce 3). |
Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obvod a obsah základních rovinných obrazců
Provádí početní operace v oboru celých čísel
Převádí fyzikální jednotky
Provádí početní operace v oboru desetinných čísel |
Obvod a obsah obdélníku, čtverce a útvarů z nich složených
Početní operace se závorkami - opakování
Převody jednotek - opakování
Sčítání a odečítání desetinných čísel - úvod |
|
Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) |
|
Člověk a společnost |
Uvede příklady archeologických kultur na našem území.
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují, a uvědomuje si rizika jejich porušování.
Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. |
• počátky osídlení území České republiky
• společné znaky nejstarších starověkých civilizací
- právo – soubor práv a povinností
• protiprávní jednání, jeho postih |
PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – odpovědnost jedince za své činy a postoje." |
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
zpěv vybraných písní, rytmická cvičení (body percussion)
(linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality) |
|
Informační a komunikační technologie |
získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat. |
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu robota –dřevo, drát.
Opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba součástek na robota; |
|