Český jazyk a literatura |
Zvládne rozlišovat popis a charakteristiku
Zvládne argumentačně podpořit rozdíly mezi popisem a charakteristikou |
Slohová cvičení na téma popis a charakteristika |
|
Anglický jazyk |
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Žák vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
• písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat
• zápis informací, slovních spojení nebo jednoduchých vět, které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, předmětů nebo činností, které běžně vykonává |
Výchova demokratického občana, demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Cestování, dotazník pro potřeby cestování (vízum, hotel, letiště, …); pohled z prázdnin; použití minulého času (pravidelná i nepravidelná slovesa), popis zážitků |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
Změří základní fyzikální veličiny
Orientuje se v základních principech vedení elektrického proudu |
Dělení desetinných čísel
Měření délky, hmotnosti a objemu
Vedení elektrického proudu |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. |
• antické Řecko
• společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách
• typy a formy států |
PT: Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita.
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování – demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě.
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
|
|
Informační a komunikační technologie |
získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat. |
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v košíkové (dribling, přihrávky), v odbíjené (horní a spodní odbití) a v přehazované (podání, jeho příjem, útok)
sálová kopaná, florbal, ringo, ringet,... |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Opracování polotovaru (hranolu, tyčoviny) - řezání – výroba součástek na robota – tělo, nohy, ruce, krk;
Sestavení robora – zpracování drátu – ruce;
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu robota. |
|