Český jazyk a literatura |
zvládne rozlišovat slovesné mluvnické kategorie
rozpozná slovesa ve větách |
Slovesa |
|
Anglický jazyk |
Žák se zeptá na základní informace.
Žák vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích.
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Cestování, dotazník pro potřeby cestování (vízum, hotel, letiště, …), otázky v minulém čase.
V učebnici lekce 3. |
Matematicko fyzikální základ |
Sestaví podle schematu správně elektrický obvod
Rozliší vodič od izolantu na základě jejich vlastností
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel |
elektrický obvod, zapojení
princip voidivosti
vodič, izolant
dělení desetinným číslem |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) |
|
Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. |
• společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách
• typy a formy států |
PT: Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita.
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování – demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
Estetická výchova |
Interpretuje výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází ze znalostí a prožitků. Porovná na příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravený či vytvořených výtvarných prací. |
|
23. - 26. ledna, 2. února - Projekt o vybraných uměleckých směrech 20. století; skupinová práce; práce se zdroji; prezentace závěrů
kompetence sociální, personální, komunikativní atd. |
Informační a komunikační technologie |
Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen.
Rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení. |
• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému
• objekty a komunikace mezi nimi
• události, vstupy |
začátek práce s aplikací Scratch |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
volejbalová a basketbalová průprava, pohybové hry
přehazovaná, basketbal, sálová kopaná |
|
Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
První pomoc při drobných poraněních.
Přivolání první pomoci. |
|