Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů. |
umělecké přístupy v Čechách; postava Voskovce a Wericha
úvaha
zájmena, číslovky |
14. 11. pravopisný test
16.11. test na meziválečnou literaturu (světová) |
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou).
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět.. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4 - dokončení 2. lekce, test, začátek 3. lekce část A |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat . |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER.
Nová slovní zásoba -téma La ropa. Nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu
Multikulturní výchova - Multikulturalita |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům. |
Slovosled ve vedlejší větě. Spojky WEIL, DASS.
Stupňování přídavných jmen.
Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige.
Dokončení tématu Prag - meine Stadt + shrnující test. |
Matematicko fyzikální základ |
Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. množina všech bodů daných vlastností,
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. |
Thaletova kružnice - využití
konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností
elektrické obvody s uzly a více spotřebiči
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí - 20.léta.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech. |
Dějiny Československa - 20.léta.
Komunismus, fašismus, nacismus.
Totalitní státy meziválečného období.
Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy. |
Poválečná obnova a 20. léta v Evropě.
Hospodářství a kultura Československa ve 20. letech.
Hospodářská krize.
Test - Vznik Československa a 20. léta v něm. |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně. |
rytmus, světlostní a barevné kvality
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky.
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky.
Zabezpečení počítače, antivir, firewall. |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené, košíkové
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice
doplňkové sporty |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
Člověk a svět práce |
uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci |
občanskoprávní vztahy kolem nás |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
oběhová soustava |
|