Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Uvádí základní směry a představitele v literatuře v období 1945-1968
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí a věty jednoduché |
úvaha - dle zadaného tématu
prozaický útvar dle vlastní volby
práce s uměleckými texty, které reflektují 2. světovou válku
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie
pravopis a tvarosloví |
test - skladba |
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života.
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká probíraných témat. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4 lekce 4 A, B
Podmínkové věty |
Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Slovní zásoba Comida y bebida. Jak nakupovat potraviny, jak udávat množství. Minulý čas složený, tvorba příčestí minulého. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Minulý čas sloves - perfektum pravidelných sloves, préteritum sloves být a mít.
Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport.
Práce s textem a poslechovým cvičením.
7.2. Test na téma Beim Arzt. |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti,
elektromotor, generátor, |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí.
Popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů. |
2. světová válka.
Antisemitismus a rasismus.
(PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.)
Dějiny protektorátu Čechy a Morava.
Přírodní síly v krajině.
Evropská unie a ČR. |
Protektorát Čechy a Morava - domácí a zahraniční odboj. Operace Anthropoid.
2.SV - tažení na Balkán, útok na SSSR.
Zločiny proti lidskosti.
Test - 2.SV - první část - 8.3.
Divadelní představen ŠOA - pro přihlášené zájemce 9.3. |
Estetická výchova |
Rozpozná některé z tanců různých stylových období.
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Používá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
hudba 2. pol. 20. st.
reflexe slyšené hudby
kombinace výtv. technik
počítačová grafika, fotografie, video, animace |
vybrané hudební kapely a interpreti - prezentace, reflexe poslechu, návrh plakátu |
Informační a komunikační technologie |
zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií aplikace nabytých dovedností
dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
doplňkové sporty
atletika - skok vysoký
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
|
Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení.
Uvede příklady použití dávek a příspěvků ze státního rozpočtu.
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). |
aktivní a pasivní operace bank
sociální politika státu, důvody a zdroje
produkty finančního trhu pro investování |
|
Člověk a příroda |
Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
zdroje složek potravy člověka
trávicí soustava - stavba, funkce a význam orgánů. |
|