Český jazyk a literatura |
Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává)
Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu)
Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku)
Ovládáš pravidla telefonování. (vede správně telefonický rozhovor, zanechá vzkaz na záznamníku) |
orientace v textu
klíčová slova v textu
výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu
podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu
vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce
zážitkové čtení
slovní druhy a jejich třídění
podstatná jména
(pád, číslo, rod, vzor)
slovesa
(osoba, číslo, způsob, čas)
tvary slov
koncovky ohebných slov
telefonování |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč zvuků a slov, dovednosti pro verbální sdělování. |
Anglický jazyk |
Najde potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
Slovní zásoba a jazykové prostředky související s probíranými tématy - technologie, školní předměty, zvířata. Kahoot – aktivní využití aplikace. |
Průřezová témata: Mediální výchova - prezentace, videa. |
Matematika a její aplikace |
Vyhledáváš, sbíráš a třídíš data. (vyhledává, sbírá a třídí data)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel)
Řešíš nestandardní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky)
Zaokrouhluješ na desítky, sta a tisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Vyznačíš záporné číslo na číselné ose. (porozumí významu znaku „-„ pro zápis celého záporného čísla a toto číslo vyznačí na číselné ose) |
vyhledávání, sběr a třídění dat
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi
řešení nestandardních slovních úloh číselné a obrázkové řady magické čtverce prostorová představivost
zaokrouhlování na tisíce, sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku rozvinutý zápis čísel v desítkové soustavě
celá čísla, celá záporná čísla a jejich znázornění |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy)
Popíšeš vývoj člověka. (rozlišuje jednotlivé etapy lidského života a orientuje se ve vývoji dítěte před a po jeho narození)
Popíšeš jednoduchý problém, navrhneš a popíšeš jednotlivé kroky k jeho řešení. (popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky k jeho řešení)
Pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru) |
časová osa historie českého státu - Karel IV.
třídění organismů do skupin - příroda Krkonoš
vývoj člověka
analýza problému, určení klíčových bodů, programování Ozobotů
základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem |
Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů.
Algoritmiizace a programování, návaznost na výstup Sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů, jedná se o situace z běžného života a ze života třídy, Ozobot
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) |
Kultura ducha a těla |
Provádíš jednoduché pěstitelské činnosti. (provádí jednoduché pěstitelské činnosti)
Založíš jednoduchý pěstitelský pokus. (samostatně vede pěstitelské pokusy a pozorování)
Hraješ na různé nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k doprovodné hře)
Víš, kde najít informace o sportu. (se orientuje v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště, samostatně získá informace)
Jednáš v duchu fair play a dodržuješ pravidla her. (jedná v duchu fair play: dodržuje pravidla her a soutěží a adekvátně na ně reaguje) |
půda a její zpracování, výživa rostlin
založení pěstitelského pokusu a záznamu o pozorování
hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické)
zdroje informací o pohybových činnostech
práce s informací
pravidla osvojovaných pohybových her a činností doplňkové sporty - londýnská laťka
zásady jednání a chování fair play |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - identifikování základních orientačních prvků v textu. |