Český jazyk a literatura |
rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku. Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. Rozlišíš druhy číslovek a skloňuješ základní číslovky. číslovky, skloňování (např. s dvěma lavicemi) píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry. |
předpona s, z a vz, přídavná jména
(měkká, tvrdá a přivlastňovací), stupňování přídavných jmen, vyprávění, dopis |
|
Anglický jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
popis skutečností, se kterými se běžně setkává (předměty, zvířata, činnosti..), za použití slovních spojení a vět |
Mediální výchova Vnímání autora mediálních sdělení
Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí |
Matematika a její aplikace |
narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce.
Vytvoříš zápis konstrukce. Přečteš a vyznačíš desetinné číslo na číselné ose. Určíš část celku a zapíšeš ji zlomkem. Narýsuješ trojúhelník. |
desetinná čísla v řádu desetin a setin, Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce.části celku, zápis zlomku rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku
rýsování pomocí kružnic |
|
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. Pracuješ s mapou světa a Evropy. |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (konec 2. světové války, poválečná léta), Pracuješ s mapou světa a Evropy. - evropské státy, dokážeš najít na mapě |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – společné dějiny, Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství |
Kultura ducha a těla |
Rozlišuješ jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby. Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. Orientuješ se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích. Reaguješ na domluvené pokyny při sportování. |
kvalita tónů, tempo, dynamika hudby a jejich označování, práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu), zdroje informací o pohybových činnostech
práce s informací
komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály). |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – identifikování základních orientačních prvků v textu. vazba na ICT, teorie, encyklopedie, plakáty, letáky, Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace – řeč těla, zvuků a slov. |