Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
podmět, přísudek, přívlastek shodný a neshodný, příslovečné určení místa, času, způsobu, míry; předmět
antika - starořecké báje (antičtí bozi, známá slovní spojení vycházející z antických příběhů) |
2. 4. - pravopisný test
9. 4. - test: větné členy |
Anglický jazyk |
rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Matematicko fyzikální základ |
řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel.
určuje velikost úhlu měřením a výpočtem.
využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
rozklad na součin prvočísel
nejmenší společný násobek (NSN)
největší společný dělitel (NSD)"
"druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové
měření úhlů
grafické sčítání a odečítání úhlů
určování velikosti úhlu výpočtem"
vlastnosti permanentního magnetu
magnetické pole |
|
Svět přírody |
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků.
Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. |
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami
členění z hlediska výživy hub, význam hub |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují, a uvědomuje si rizika jejich porušování.
Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. |
-antické Řecko
-typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
-společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách
-právo - soubor práv a povinností
-světové hospodářství |
|
Estetická výchova |
užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích – počítačová grafika, fotografie, video, animace.
využívá digitálních technologií pro své výtvarné vyjádření
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
digitální koláž
kresba dle předlohy - perspektiva |
|
Informační a komunikační technologie |
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
Cykly, podmíněné cykly |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
atletika
vybíjená, doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů – zakončení „Elektrickým modelem“ a jeho prezentací; |
elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod; |
K elektrickým obvodům – návaznost na MF " sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", hodnoceno v MF. |