Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie.
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
větné členy
řecké drama, biblické příběhy
vyprávění
stylistika, gramatika |
|
Anglický jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života |
• psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami
• psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
• popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta.
provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
porovnávání zlomků
vztah zlomek desetinné číslo
početní operace se zlomky
převrácená hodnota čísla |
|
Svět přírody |
Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích.
Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. |
členění z hlediska výživy hub, význam hub
stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. |
antický Řím
typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě
protiprávní jednání, jeho postih |
|
Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
zpěv a hra na hudební nástroj
reprodukce zpěvu a hudebního doprovodu |
|
Informační a komunikační technologie |
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• cykly, podmíněné cykly |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená, doplňkové sporty
atletika
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Pozn.: 1. května a 8. května - státní svátky; |
|
|