Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí.
Rozlišuje vrstvy jazyka (spisovná a nespisovná čeština - slang, obecná čeština, argot)
Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníkovými příručkami. |
biblické příběhy
zápis o knize
pravopis |
zápis o knize 16. května
pravopisný test 14. května |
Anglický jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta.
využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
početní operace se zlomky
převrácená hodnota čísla
porovnávání zlomků
vztah zlomek desetinné číslo
šíření světla
zdroj světla
barevné spektrum |
|
Svět přírody |
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů.
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem
základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Uvede příklady archeologických kultur na našem území.
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik.
Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu.
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Antický Řím.
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
Společnost a způsob vlády v Římě.
Orgány samosprávy. |
|
Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
Zpěv s hudebním doprovodem, rytmizace.
Reprodukce zpěvu a hudebního doprovodu. |
|
Informační a komunikační technologie |
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• cykly, podmíněné cykly |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená
doplňkové sporty
atletika
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Použití ručního nářadí pro obrábění materiálů;
Spojovací materiály a jejich použití a využití;
Základní obrábění materiálů (dřeva a železa); |
Výroba vodního mlýnku dle plánku (za použití železné osičky); |