Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji. |
◼️ prokletí básníci, česká moderna, buřiči (Baudelaire, Rimbaud, Verlaine, Sova, Dyk, Gellner, Bezruč, Šrámek)
◼️funkční styly - styl odborný - vědecké a populárně naučné texty |
|
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace či promluvy týkající se probíraných témat. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami.
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu).
Porozumění obsahu jednoduchého projevu, který se týká probíraných témat. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 2 A, B, C
Film, kultura |
Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života
vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
Jak se zeptat, když dobře nerozumíte, orientace ve městě, významná místa španělsky mluvících zemí (práce s textem).
Práce na projektu Osobnosti španělsky mluvících zemí - opakování slovní zásoby, časování sloves, vyhledávání informací a jejich aplikace, následná prezentace. Propojeí ŠJ, AJ, EV. ČS. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Opakování učiva 8. ročníku.
Rozkazovací způsob.
Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. |
Matematicko fyzikální základ |
Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů.
Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh.
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. |
podmínky řešitelnosti
odraz světla
základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí.
Hodnotí a porovnává na
přiměřené úrovni polohu,
přírodní poměry a přírodní
zdroje České republiky
v evropském a světovém
kontextu.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj
k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
• dějiny Československa
• komunismus, fašismus, nacismus
• ekologické a environmentální problémy lidstva
• přírodní poměry a zdroje České republiky
• mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy |
|
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky. |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová průprava, doplňkové sporty |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
kosterní a svalová soustava
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin |
|