Český jazyk a literatura |
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
dopis, popis a charakteristika
odstavec, kapitola
skloňování jmenné a s ním související pravopisné zásady |
|
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků, technika řeči, výraz řeči. |
Matematicko fyzikální základ |
Znázorní záporná čísla na číselné ose.
Znázorní desetinná čísla na číselné ose
Provádí početní operace v oboru celých čísel.
Úvod do fyziky. |
Záporná čísla.
Znázornění čísel na číselné ose.
Porovnávání záporných čísel.
Opakování desetinných čísel - příprava na převody jednotek.
Porovnávání desetinných čísel.
Početní operace s celými čísly, pravidla přednosti početních úkonů.
Úvod do fyziky. |
|
Svět přírody |
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů.
Prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země. |
základní pohyby Země
tvar Země |
|
Člověk a společnost |
orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu
charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu
zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi
najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
periodizace dějin, časová osa, letopočty
vznik a vývoj člověka - úvod
solidarita
práce s atlasem |
propojeno s OV (rodokmen), 5 důl. událostí mého života, jak měřili čas dříve
pravěká zvířata - práce s videem, tvorba výpisků
letopočty
pomoc v době povodní a po nich (aktuální situace)
orientace v mapě, vyhledání v rejstříku |
Estetická výchova |
Aplikuje různé výtvarné prostředky pro vlastní osobité vyjádření v kontextu tvorby pravěkých lidí, a to v linii, barvě, tvaru i objemu.
Osvojuje si základní pěvecké dovednosti - postoj těla, dech, tón a souzvuk tónů ve skupině. Vymýšlí různé rytmy ve společném tempu. |
Výroba hliněné /plastelínové/ nádoby v pravěkém stylu, její následná kresba, focení a úprava fotky v počítači. Využívání stínování pro vyjádření objemu.
Správný neutrální postoj v rámci fyziologického optima, zdravé dýchání, syčení, tvorba tónu na hláskách hm, společný souzvuk. Hledání různých rytmů stejného tempa, vyťukávání rytmů na lavici. |
|
Informační a komunikační technologie |
komunikuje prostřednictvím prostředků ICT |
Google Dokumenty a Google Prezentace |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry
netradiční pohybové hry
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
|
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Pracovní postup při výrobě hrací kostky ze dřeva - jednotlivé pracovní kroky. |
vyznačení linie řezu, řezání, pilování, broušení smirkovým papírem; |