Český jazyk a literatura |
správně třídí slovní druhy.
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami.
tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
určování slovních druhů
práce s gramatickou chybou
práce s kodifik. příručkami při uplatňování pravopisných zásad
skloňování jmenné |
procvičování pravopisu podle vyjmenovaných slov |
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků, technika a výraz řeči. |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel.
Charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary.
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
Početní operace s celými čísly, pravidla přednosti početních úkonů.
Úsečka, přímka, polopřímka
kruh, kružnice, mezikruží,
n - úhelníky.
Zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles
měření délky, hmotnosti, času, objemu. |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci) |
|
Člověk a společnost |
charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu
objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost
zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi
najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
využívá GIS pro získávání informací |
vznik a vývoj člověka, lidská společnost v pravěku (matriarchát, patriarchát) -paleolit, mezolit. Umění pravěku - jeskynní malby, sošky, symbolika
neolitická revoluce
solidarita, reakce na aktuální dění, sbírky (Donio, Paměť národa aj.) |
evoluce
test dějepis - letopočty a pojmy B- 17., C- 18., a - další týden
zapojení ročníku do sbírky Paměti národa - vlčí máky
práce s mapou, zeměpisná síť |
Estetická výchova |
Aplikuje různé výtvarné prostředky pro vlastní osobité vyjádření v kontextu tvorby pravěkých lidí, a to v linii, barvě, tvaru i objemu.
Osvojuje si základní pěvecké dovednosti - postoj těla, dech, tón a souzvuk tónů ve skupině. Vymýšlí různé rytmy ve společném tempu. |
Kresba prostorových objektů, stínování.
Správný neutrální postoj v rámci fyziologického optima, zdravé dýchání, syčení, tvorba tónu na hláskách hm, společný souzvuk. Hledání různých rytmů stejného tempa, vyťukávání rytmů na lavici. |
|
Informační a komunikační technologie |
komunikuje prostřednictvím prostředků ICT |
Google Dokumenty a Google Prezentace |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry
netradiční pohybové hry |
|
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
Pracovní postup při výrobě hrací kostky ze dřeva – dokončení.
Čtení jednoduchých náčrtů, výkresů a pracovních postupů či návodů. |
Vyznačení linie řezu, řezání, pilování, broušení smirkovým papírem;
Plánek s díly na robota; |