Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Používá správné tvary slov v písemném projevu
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů
skloňování podstatných a přídavných jmen
vertikální a horizontální struktura textu, odstavec, kapitola
vypravování, popis |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
Psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami.
Dokumenty Google - nastavování jazyka, jazyková korektura. |
|
Matematicko fyzikální základ |
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
Základní převody jednotek.
Druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové měření úhlů grafické sčítání a odečítání úhlů určování velikosti úhlu výpočtem |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) |
|
Člověk a společnost |
charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu
objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost
zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi
najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
využívá GIS pro získávání informací |
shrnutí
neolitická revoluce
solidarita mezi lidmi
práce s mapou, politická mapa |
dramatizace, detektivní pátrání po ledovém muži, návštěva Národního muzea. expozice Pravěk (6.C. 14.11. ostatní posléze)
opakovací test
sbírka ke Dni válečných veteránů
opakovací test v týdnu od 11.11.
formy vlády |
Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
Uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových)
Hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
|
Informační a komunikační technologie |
komunikuje prostřednictvím prostředků ICT |
Google Prezentace |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
Pracovní postup při výrobě robota ze dřeva – jednotlivé pracovní kroky.
Čtení jednoduchých náčrtů, výkresů a pracovních postupů či návodů. |
Vyznačení linie řezu, řezání, pilování, broušení smirkovým papírem;
Plánek s díly na robota; |