| Český jazyk a literatura |
* uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla. * uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. * zařadí český jazyk do jazykové rodiny (indoevropské jazyky, slovanské jazyky) * rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní její užití * dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. * odlišuje spisovný a nespisovný projev * tvoří vlastní texty |
eposy v Evropě |
7.B - zápis o přečtené knize
test - Cyril a Metoděj; eposy v Evropě; vybrané základní literární pojmy
test - vrstvy jazyka a zařazení češtiny do jazykové rodiny |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
vyprávění jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
tvorba online kvízu |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – komunikace |
Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa TENER a HACER. Tázací zájmena, tvorba otázky.
Slovní zásoba: rodina + popis postavy.
Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty. Slovní zásoba: Vánoce
Skupina Ja - popis postavy dle fotografie, slovesa tener a ser + slovesa 1. třídy |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• výběr, seřazení, doplňování odpovědí
• vykonávání jednoduchých činností
• zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Číslovky 1 až 100.
Určování času.
Časování pravidelných sloves.
Slovní zásoba.
Téma: Advent, Weihnachten. |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru;
řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítkem map
určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici |
poměr
dělení celku na části v daném poměru; měřítko
druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, otáčivé účinky síly, výpočet tlaku (seznámí se s zněním Newtonových zákon, měření síly) |
|
| Svět přírody |
popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí.
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní
a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
• románské umění a vzdělanost, románské
památky
• počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě
• jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě |
Čechy v době knížecí.
První čeští králové.
Kultura raného středověku. |
| Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů.
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků
kombinace výtvarných technik |
|
| Informatika |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy"
• cykly, podmíněné cykly
• proměnné |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti (průpravné a míčové hry-basketbalová a volejbalová průprava) |
|
|
| Člověk a svět práce |
* Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
• tvorba modelů z různých materiálů |
|