Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 09.12.2024 do 20.12.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura * uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla. * uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. * zařadí český jazyk do jazykové rodiny (indoevropské jazyky, slovanské jazyky) * rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní její užití * dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. * odlišuje spisovný a nespisovný projev * tvoří vlastní texty eposy v Evropě 7.B - zápis o přečtené knize test - Cyril a Metoděj; eposy v Evropě; vybrané základní literární pojmy test - vrstvy jazyka a zařazení češtiny do jazykové rodiny
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. vyprávění jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami tvorba online kvízu Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – komunikace Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa TENER a HACER. Tázací zájmena, tvorba otázky. Slovní zásoba: rodina + popis postavy. Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty. Slovní zásoba: Vánoce Skupina Ja - popis postavy dle fotografie, slovesa tener a ser + slovesa 1. třídy
Německý jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • výběr, seřazení, doplňování odpovědí • vykonávání jednoduchých činností • zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy Číslovky 1 až 100. Určování času. Časování pravidelných sloves. Slovní zásoba. Téma: Advent, Weihnachten.
Matematicko fyzikální základ provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru; řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítkem map určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici poměr dělení celku na části v daném poměru; měřítko druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, otáčivé účinky síly, výpočet tlaku (seznámí se s zněním Newtonových zákon, měření síly)
Svět přírody popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel. struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků
Člověk a společnost Rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období. Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. • románské umění a vzdělanost, románské památky • počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě • jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě Čechy v době knížecí. První čeští králové. Kultura raného středověku.
Estetická výchova Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků kombinace výtvarných technik
Informatika V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. Používá opakování, větvení programu a proměnné. • vytvoření programu • opakování • podprogramy" • cykly, podmíněné cykly • proměnné
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti (průpravné a míčové hry-basketbalová a volejbalová průprava)
Člověk a svět práce * Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. • tvorba modelů z různých materiálů