Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy zájmen a číslovek
literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora) |
Průběžně procvičujeme pravopis velkých písmen, 7. 1. píšeme opravný test. |
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat
vyprávění a popis jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
Znázorní čísla na číselné ose. Provádí početní operace v oboru celých čísel. Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
Záporná čísla, znázornění čísel na číselné ose, porovnávání záporných čísel. Početní operace s celými čísly, pravidla přednosti početních úkonů. Opakování desetinných čísel a jejich porovnávání. Znaky dělitelnosti, prvočísla, rozklad na součin prvočísel, NSN, NSD. |
|
Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů.
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
výběr geografických informací a jejich zdrojů
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
|
Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života. |
společné znaky nejstarších starověkých civilizací (Mezopotámie, Palestina)
zaměřeno na Mezopotámii
sedm divů světa
zhodnocení roku 2024 - cíle a přání do roku 2025 |
- Mezopotámie - referáty, práce s textem, tajenka, opakovací test ke konci týden 9. a 10.1.
Palestina . provázanost se současným děním, monoteistické náboženství
Sedm divů světa - společná práce -lapbook |
Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb.
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Hlasová rozcvička, brumendo, společný tón, stupnice a solmizační slabiky, zpěv lidových písní, kánon. Rytmické a postřehové hry a cvičení, doprovod hudebního podkladu na Orffovy nástroje.
Seznámení s uměleckými projevy starověkých kultur (Řecko, Mezopotámie, Čína, Egypt). Materiály, témata, charakteristické znaky a prvky. Kresba tužkou a fixem, akvarel, pastel, koláž. |
|
Informační a komunikační technologie |
získává z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu |
analýza informací v tabulkách, datové sady, otevřená data, přenos informací, standardizované kódy, znakové sady, šifry, identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
Pracovní postup při výrobě robota ze dřeva – jednotlivé pracovní kroky.
Čtení jednoduchých náčrtů, výkresů a pracovních postupů či návodů. |
Dokončení výroby robota. Pilování, broušení smirkovým papírem, vrtání (akuvrtačkou, stojanovou vrtačkou).
Práce s drátem - ohýbání, střihání; Vypalování vypalovačkou.
Plánek s díly na robota; |