Český jazyk a literatura |
* uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla. * uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele.
*V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
*staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů
*druhy vět vedlejších (opakování) |
* světci české kultury
* gramatický test (koncovky podstatných, přídavných jmen a přísudků; velká písmena; vyjmenovaná slova; ě/je, mě/mně; n/nn v přídavných jménech; s/z) |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
vyprávění a popis jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
• představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel
• doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. skupina RU- Slovesa TENER a HACER. Tázací zájmena, tvorba otázky.
Slovesa SER a ESTAR a jejich užití.
Jak neformálně reagovat v rozhovoru, jak se zeptat, když nerozumíme dobře, jak vyjádřit překvapení a údiv, jak zesílit význam, jak vyjádřit, že se něco líbí či nelíbí.
skupina Ja- procvičování sloves, časování pravidelných sloves 1. a 2. třídy, tvorba jednoduchých vět. pantomima, plány do dalšího roku - využití probrané slovní zásoby |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• výběr, seřazení, doplňování odpovědí
• vykonávání jednoduchých činností
• sdělení informací, popis skutečností
• zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Časování pravidelných sloves.
Tvorba otázek, pořádek slov a zápor ve větě.
Slovní zásoba.
Téma: In der Schule |
Matematicko fyzikální základ |
řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítkem map
načrtne a sestrojí rovinné útvary
určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici |
dělení celku na části v daném poměru; měřítko
konstrukce čtyřúhelníků
druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, otáčivé účinky síly, výpočet tlaku (seznámí se s zněním Newtonových zákon, měření síly) |
|
Svět přírody |
popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel.
vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků
pohlavní a nepohlavní rozmnožování |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí.
Najde a určí na mapách makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní
a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých vybraných
makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
• románské umění a vzdělanost, románské
památky
• počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě
• jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě
• čtení z mapy, práce
s textem |
Kultura raného středověku - románský sloh, malířství, sochařství, architektura, literatura, hudba.
Český stát za vlády Vratislava II., Vladislava II., PO I.
Severní Amerika - obyvatelstvo, kultura, státy. |
Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů.
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků
vztah hudby, výtvarného a dalších umění
zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy
• cykly, podmíněné cykly
• proměnné |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry-basketbalová a volejbalová průprava |
|
Člověk a svět práce |
*Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
• tvorba modelů z různých materiálů |
Stavebnice Merkur, Seva atd. |